Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 października 2004, 08:28

autor: Andrzej Klimczuk

Garść nowych informacji o The Elder Scrolls IV: Oblivion

Firma Bethesda Softworks opublikowała dziś kolejne informacje oraz zdjęcia ze swojej najnowszej produkcji z gatunku cRPG przygotowywanej dla komputerów PC oraz konsol następnej generacji.

Firma Bethesda Softworks opublikowała dziś kolejne informacje oraz zdjęcia ze swojej najnowszej produkcji z gatunku cRPG przygotowywanej dla komputerów PC oraz konsol następnej generacji.

Garść nowych informacji o The Elder Scrolls IV: Oblivion - ilustracja #1

Prace nad The Elder Scrolls IV: Oblivion rozpoczęto już w 2002 roku niedługo po zakończeniu developingu poprzedniej gry z serii tj. The Elder Scrolls III: Morrowind. Krótko rzecz ujmując poprzednie dzieła z tej serii zdobyły status kultowych produkcji na całym świecie. Oblivion ma podnieść poprzeczkę jeszcze wyżej.

Oblivion będzie przeznaczony tylko i wyłącznie dla pojedynczego gracza. Kamerę ukazującą akcję można będzie przełączać pomiędzy perspektywą z pierwszej (FPP) i trzeciej (TPP) osoby. Historia przedstawiona w grze, poza światem, w którym ma miejsce, nie ma nic wspólnego z poprzednimi częściami serii.

Garść nowych informacji o The Elder Scrolls IV: Oblivion - ilustracja #2

Akcja będzie toczyć się w olbrzymim świecie Tamriel. Wydarzenia będą miały miejsce głównie w prowincji Cyrodiil gdzie mieści się stolica całego imperium. Nasza postać dostaje zadanie odnalezienia ukrywającego się następcy tronu. Poprzedni imperator został właśnie zabity, zaś sprawca tej zbrodni zdołał uciec. Wrota z Oblivion stoją teraz otworem. W Tamriel uznaje się, że jest to świat demonów, które tylko czekają na chwilę nieuwagi, aby rozpocząć inwazję i wyrżnąć w pień wszystko, co żyje. Tylko prawdziwy władca może uchronić świat przed zagładą. Tylko od gracza zależy czy odnajdzie zaginionego spadkobiercę tronu i czy rozwikła złowrogi spisek zagrażający wszystkim żyjącym w Tamriel.

Podobnie jak w Morrowind gracze będą mieli ogromną dozę wolności. Główne zadanie natomiast będzie można wykonać w takim tempie, jakim zechcemy. Tym bardziej, że w Oblivion na każdym kroku będziemy mieli możliwość odkrywania gigantycznego świata gry na własną rękę. Na wykonanie czekać ma wiele pobocznych zadań. Nie będzie również przeszkód, żeby jednocześnie przynależeć do wielu różnych frakcji jednocześnie (m.in. gildie magów, złodziei, wojowników, Dark Brotherhood, Nine Divines). Każda z nich będzie posiadać swoją własną historię i związane z nią wydarzenia. W każdej z nich będzie można zdobywać coraz wyższe poziomy, aby ostatecznie stanąć na jej czele.

Garść nowych informacji o The Elder Scrolls IV: Oblivion - ilustracja #3

W Oblivion świat gry jest jeszcze większy niż w poprzedniej edycji. Będzie on zawierał gigantyczne przestrzenie wypełnione różnorodnymi lokacjami. Dodatkowo architektura monumentalnych budowli będzie utrzymana w wielu różnych stylach. Wiele zadań oraz labiryntów znajdujących się w grze ma być generowanych losowo przy każdym rozpoczęciu przygody od nowa. Ponadto nowością będzie żywy świat gry. Raz odwiedzone miejsce może się z czasem zmienić nie do poznania. Podróżować będzie można na wiele różnych sposobów (m.in. pieszo, konno, płacą za transport przewoźnikom). Nowym rozwiązaniem ma być również dynamiczny kompas pokazujący jak blisko znajdujemy się lokacji i postaci ważnych dla wykonania podjętych przez nas zadań.

W grze znajdzie zastosowanie system Radiant AI odpowiedzialny za sztuczną inteligencję postaci NPCów. Dzięki niemu wszystkie żywe istoty będą mogły podejmować własne decyzje bazujące na tym, w jakiej sytuacji i otoczeniu się znajdują. Każda osoba ma posiadać własne cechy szczególne na podstawie, których będzie określać gdzie jeść, z kim i o czym rozmawiać. Postacie niegrywalne będą również spały, uczestniczyły w obrzędach religijnych, rozmawiały ze sobą, reagowały na swoje działania, polowały, a nawet kradły przedmioty. Dodatkowo każda podjęta przez nas decyzja będzie miała swoje odbicie w świecie gry, bowiem nasze zachowania są zapamiętywane przez postacie, które widziały lub słyszały efekty naszych działań. Informacji te mogą później użyć w reakcji na kolejne podjęte przez nas kroki.

Garść nowych informacji o The Elder Scrolls IV: Oblivion - ilustracja #4

W wersji dla komputerów PC do gry zostanie dołączony nowy zestaw narzędzi The Elder Scrolls Construction Set. Będzie on wyposażony w nowy interfejs i łatwiejszy w użyciu niż poprzednia wersja. Za jego pomocą użytkownicy będą mogli edytować świat Oblivion, zmieniać atrybuty postaci i potworów, dodawać nowe lokacje, przedmioty, a nawet stworzyć całkowicie nowy świat gry.

Na potrzeby rozgrywki wprowadzony zostanie również system odpowiedzialny za pełną animację mimiki twarzy postaci oraz wykonywanych przez nie gestów. Silnik gry będzie wykorzystywał nowoczesne technologie pozwalające na przedstawienie m.in. realistycznej zmiany pór dnia, warunków pogodowych, wilgoci na ścianach, brutalnych walk, płynnej animacji potworów i wody, różnych refleksów światła, cieniowania, fizyki świata gry, żywej roślinności oraz realistycznego ukształtowania terenu.

Garść nowych informacji o The Elder Scrolls IV: Oblivion - ilustracja #5

Mimo tych wszystkich rewelacji nie ogłoszono jeszcze nawet przybliżonej daty wydania The Elder Scrolls IV: Oblivion. Kolejne informacje o grze będą ujawniane na jej oficjalnej stronie internetowej.