Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 marca 2007, 09:16

Games for Windows - LIVE wystartuje 8 maja

Niespełna dwa miesiące dzielą nas od premiery usługi LIVE na PC. Koncern Microsoft zapowiedział dziś, że znany posiadaczom Xboksów system zadebiutuje na „blaszakach” 8 maja bieżącego roku, czyli równo z premierą konwersji gry Halo 2.

Niespełna dwa miesiące dzielą nas od premiery usługi LIVE na PC. Koncern Microsoft zapowiedział dziś, że znany posiadaczom Xboksów system zadebiutuje na „blaszakach” 8 maja bieżącego roku, czyli równo z premierą konwersji gry Halo 2.

Games for Windows - LIVE wystartuje 8 maja - ilustracja #1

Podobnie jak ma to miejsce w przypadku konsoli Xbox 360, usługa Games for Windows - LIVE oferowana będzie w dwóch wersjach: srebrnej i złotej. Pierwsza z nich pozwoli nie tylko na utworzenie profilu z wszystkimi jego atrakcjami (np. kolekcjonowaniem tzw. osiągnięć, możliwością nawiązania kontaktu z innymi użytkownikami), ale również na zmagania w Internecie. Tryb multiplayer w LIVE na PC jest darmowy – za możliwość rywalizacji np. w Halo 2, posiadacze „blaszaków” nie będą musieli uiszczać jakiekolwiek opłaty.

Najważniejszą cechą usługi Games for Windows - LIVE w wersji złotej jest rywalizacja z użytkownikami konsoli Xbox 360 – pierwszą produkcją oferującą takie zmagania będzie gra Shadowrun, która na rynku pojawi się już w czerwcu bieżącego roku. Za taką przyjemność PeCetowy jednak zapłacą. Roczny abonament kosztuje w Stanach Zjednoczonych 49.95 dolarów.

Microsoft zapowiedział, że usługa Games for Windows – LIVE zostanie udostępniona w tych krajach, w których z powodzeniem działa dziś ten sam system na konsoli Xbox 360. Posiadacze tych ostatnich urządzeń będą mogli skorzystać z nowej funkcji (rywalizacja z PeCetowcami) bez ponoszenia dodatkowych opłat.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej