Game Tycoon 2 - strategia ekonomiczna o produkcji gier trafiła na Steam Early Access
Do sprzedaży w Steam Early Access trafiła wczesna wersja Game Tycoon 2, czyli strategii ekonomicznej o zarządzaniu studiem deweloperskim produkującym gry w latach 1980-2030.
Jak pokazały sukcesy tytułów pokroju pecetowego Game Dev Tycoon czy mobilnego Game Dev Story, strategie ekonomiczne traktujące o produkcji gier cieszą się całkiem sporym wzięciem. Najnowszym pretendentem do tronu w tej kategorii stało się Game Tycoon 2 autorstwa studia Sunlight Games. Projekt powstaje wyłącznie z myślą o pecetach i jego wczesna wersja właśnie trafiła do sprzedaży w usłudze Steam Early Access. Cenę ustalono na poziomie 8,49 euro, czyli w przeliczeniu ok. 36 złotych. Jest ona obniżona o 15% z okazji premiery i po 6 listopada podskoczy do 9,99 euro (ok. 42 zł).
W Game Tycoon 2 gracz wciela się w szefa niewielkiego studia deweloperskiego, którego członkowie marzą o podbiciu rynku gier. Do wyboru są trzy zespoły i każdy z nich posiada inne cechy oraz warunki startowe. Zabawę zaczynamy w 1980 roku i biznes możemy rozwijać przez kolejnych pięć dekad, czyli do roku 2030.
Podczas zabawy naszym zadaniem jest oczywiście głównie tworzenie dochodowych gier. Możemy zatrudniać i zwalniać pracowników, wybierać gatunki oraz platformy, jak również decydować na jakim aspekcie skoncentruję się deweloperzy. Zwłaszcza początkowo nasze studio jest zbyt biedne, aby mogło opracować produkcję dopracowaną pod każdym względem i konieczne jest podejmowanie trudnych decyzji. Trzeba także starannie dobierać wykorzystywane technologie. Wszystko to musimy oczywiście odpowiednio zbilansować pod względem finansowym, tak aby inwestycje przynosiły zysk, a konto nie świeciło pustkami.
Gra całkiem realistycznie odtwarza lata 1980-2015 i sytuacja na wirtualnym rynku w większości odpowiada w ogólnych zarysach temu co działo się w rzeczywistości, a okres 2016-2030 oparty jest na przewidywaniach współczesnych analityków. Początkowo możemy tworzyć tylko na konsole i pecety, ale potem pojawia się także opcja pracy nad grami mobilnymi.
Poza trybem ciągłym dostępnych jest także dwadzieścia krótszych misji, w których musimy osiągnąć konkretne cele. Całość wykonana została w kreskówkowej stylistyce i autorzy potraktowali tematykę z lekkim przymrużeniem oka.