Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 lutego 2014, 11:10

autor: Adrian Werner

Galactic Princess - kosmiczny sandbox walczy o wsparcie graczy na Kickstarterze i Steam Greenlight

Studio Cecly ujawniło kosmiczny survivalowy sandbox Galactic Princess, który zainspirowany został starymi filmami science-fiction. Projekt zmierza na pecety, a jego twórcy walczą o wsparcie graczy za pośrednictwem serwisów Kickstarter i Steam Greenlight.

W Galactic Princess zagramy w przyszłym roku. - Galactic Princess - kosmiczny sandbox walczy o wsparcie graczy na Kickstarterze i Steam Greenlight - wiadomość - 2014-02-16
W Galactic Princess zagramy w przyszłym roku.

Zlokalizowane w Paryżu niezależne studio deweloperskie Cecly oficjalnie ujawniło projekt Galactic Princess. Będzie to kosmiczny sandbox z silnymi elementami survivalowymi, w którym wcielimy się w kapitana statku kosmicznego. Produkcja utrzymana jest w klimatach retro, zarówno pod względem pełnej pikseli grafiki, jak i fabuły, która wzorowana jest na starych filmach science-fiction. Gra zmierza wyłącznie na pecety i ukaże się w wersjach na systemy Windows, OSX i Linux. Premiera zaplanowana została na końcówkę przyszłego roku. Autorzy starają się uzyskać dodatkowe środki finansowe za pośrednictwem Kickstartera. Cel minimalny akcji ustalony został na poziomie 20 tys. funtów, a zbiórka dobiegnie końca 16 marca. Ponadto twórcy próbują się dostać na Steam za pośrednictwem głosów graczy oddanych w ramach usługi Greenlight.

  1. Galactic Princess – oficjalna strona gry
  2. Galactic Princess – strona Kickstartera
  3. Galactic Princess na Steam Greenlight

Akcja osadzona zostanie w bardzo odległej przyszłości, choć wizja tych czasów przypominać ma to, jak wyobrażali je sobie filmowcy w latach 60-tych i 70-tych ubiegłego wieku. Gra toczyć się będzie w rejonie kosmosu, którym żelazną ręką rządzi Przymierze Galaktyczne. My wcielimy się w przemytnika z własnym statkiem i spróbujemy odnaleźć tytułową księżniczkę, gdyż tylko ona da nam szansę na obalenie tyranii, zaprowadzenie pokoju oraz przejęcie władzy przez naszego kapitana. Jak osiągniemy te ambitne cele zależeć ma tylko od nas. Będziemy mogli zająć się m.in. handlem (w tym nielegalnymi towarami, takimi jak niewolnicy) lub dyplomacją, stać się łowcami głów lub zacząć parać się fachem pirackim. Wszystko to rozegra się w dynamicznej galaktyce, zamieszkiwanej przez wiele rodzajów frakcji oraz obcych ras i stosunki z nimi ukształtujemy samodzielnie.

Gracze otrzymają pełną swobodę konstrukcji własnego statku. Sami wybierzemy jego kształt oraz rozmieszczenie systemów, urządzeń i pomieszczeń. Na pokładzie będziemy mogli umieścić takie sekcje jak np. centrum medyczne, laboratorium badawcze czy więzienie, gdzie przesłuchamy schwytanych przeciwników, a następnie sprzedamy ich handlarzom niewolników. Co ciekawe, większość informacji przekazywana będzie za pomocą pokładowych monitorów, a nie oddzielnego interfejsu.

Kluczową rolę odegra także zarządzania załogą, rozwijanie ich umiejętności, przydzielanie im ról na statku oraz dobieranie podwładnym właściwego ekwipunku. Walka rozgrywana ma być w czasie rzeczywistym z opcją aktywnej pauzy. Podczas starć będziemy mogli m.in. przebijać kadłuby w celu uduszenia wrogów, wykorzystywać technologie zakłócające działania systemów pokładowych, jak również niszczyć konkretne podzespoły, np. silniki. Ponadto pojawi się możliwość przeprowadzania abordaży, a i przeciwnicy będą potrafili skorzystać z tej opcji.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej