Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 czerwca 2024, 12:16

Frostpunk 2 opóźniony. Gra ukaże się po wakacjach

Firma 11 bit studios potrzebuje więcej czasu, by poprawić grę po uwagach graczy, którzy przetestowali wersję beta.

Źródło fot. 11 bit studios.
i

Frostpunk 2 ukaże się nie 25 lipca, a 20 września. Polski zespół 11 bit studios poinformował o opóźnieniu kontynuacji swojej mroźnej strategii ekonomicznej we wpisie opublikowanym na karcie gry na Steamie.

Deweloperzy stwierdzili, że choć są zadowoleni z kwietniowych beta-testów (średnia ocena gry przez uczestników wyniosła 8/10), to studio potrzebuje więcej czasu na dostosowanie się do uwag graczy i dodanie wszystkiego, co ich zdaniem jest potrzebne do poprawienia gry. Stąd przesunięcie premiery gry o prawie dwa miesiące.

Co dokładnie muszą przygotować twórcy? Deweloper wylicza m.in. znaczne poprawki interfejsu i „doświadczeń użytkownika” (UX), jak również dodatkowe mechaniki budowania oraz nowość w mieście: Zoom Stories.

Frostpunk 2 przed i po zmianach.Źródło: 11 bit studios.

Konkretne zmiany uwzględnią dopracowanie systemów związanych z temperaturą, bardziej szczegółowe i mniej sztywne zarządzanie siłą roboczą, możliwość przebudowania dzielnic po ich powstaniu, zachowanie stronnictw bardziej pasujące do ich tła fabularnego, bardziej intuicyjny HUD oraz ogólne poprawienie czytelności interfejsu.

Co się tyczy „Zoom Stories”, mechanika ma przywrócić to, co – zdaniem uczestników betów – zatracono po zwiększeniu skali rozgrywki: przywiązanie do pojedynczych postaci. Zaplanowana nowość ma pozwolić przyjrzeć się bliżej codziennemu życiu mieszkańców.

To tylko część rzeczy, nad którymi będą pracować twórcy w kolejnych tygodniach. Czas zabiorą im także niezbędne szlify oraz kolejne testy (niedawno część graczy mogła sprawdzić grę po pierwszych zmianach i dobrze oceniła te poprawki). Fanom nie pozostaje nic innego, jak uzbroić się w cierpliwość.

  1. Grałem w kampanię Frostpunka 2 – moje obawy z bety stopniały do zera

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej