Frostpunk 2 opóźniony. Gra ukaże się po wakacjach
Firma 11 bit studios potrzebuje więcej czasu, by poprawić grę po uwagach graczy, którzy przetestowali wersję beta.
Frostpunk 2 ukaże się nie 25 lipca, a 20 września. Polski zespół 11 bit studios poinformował o opóźnieniu kontynuacji swojej mroźnej strategii ekonomicznej we wpisie opublikowanym na karcie gry na Steamie.
Deweloperzy stwierdzili, że choć są zadowoleni z kwietniowych beta-testów (średnia ocena gry przez uczestników wyniosła 8/10), to studio potrzebuje więcej czasu na dostosowanie się do uwag graczy i dodanie wszystkiego, co ich zdaniem jest potrzebne do poprawienia gry. Stąd przesunięcie premiery gry o prawie dwa miesiące.
Co dokładnie muszą przygotować twórcy? Deweloper wylicza m.in. znaczne poprawki interfejsu i „doświadczeń użytkownika” (UX), jak również dodatkowe mechaniki budowania oraz nowość w mieście: Zoom Stories.
Konkretne zmiany uwzględnią dopracowanie systemów związanych z temperaturą, bardziej szczegółowe i mniej sztywne zarządzanie siłą roboczą, możliwość przebudowania dzielnic po ich powstaniu, zachowanie stronnictw bardziej pasujące do ich tła fabularnego, bardziej intuicyjny HUD oraz ogólne poprawienie czytelności interfejsu.
Co się tyczy „Zoom Stories”, mechanika ma przywrócić to, co – zdaniem uczestników betów – zatracono po zwiększeniu skali rozgrywki: przywiązanie do pojedynczych postaci. Zaplanowana nowość ma pozwolić przyjrzeć się bliżej codziennemu życiu mieszkańców.
To tylko część rzeczy, nad którymi będą pracować twórcy w kolejnych tygodniach. Czas zabiorą im także niezbędne szlify oraz kolejne testy (niedawno część graczy mogła sprawdzić grę po pierwszych zmianach i dobrze oceniła te poprawki). Fanom nie pozostaje nic innego, jak uzbroić się w cierpliwość.