Frontline: The Longest Day – zapowiedziano kontynuację przebojowej turówki Frontline: Road to Moscow
Firma Slitherine oraz studio 88mm zapowiedziały Frontline: The Longest Day, czyli kontynuację turowej strategii Frontline: Road to Moscow. Tym razem kampanie skoncentrują się na początkowych fazach Operacji Overlord.
Wydana kilka miesięcy temu strategia turowa Frontline: Road to Moscow okazała się sporym sukcesem i po premierze wiosną przez pewien czas była nawet najpopularniejszą płatną produkcją na iPada. Nic więc dziwnego, że firma Slitherine i deweloper 88mm chcą kuć żelazo póki gorące. Duet ten właśnie zapowiedział kontynuację zatytułowaną Frontline: The Longest Day.
Tak jak pierwsza część, akcja gry toczyć się będzie w czasie II wojny światowej. Tym razem przeniesiemy się do czerwca 1944 roku. Państwa Osi wycofują się ze swoich pozycji i pozbawione strategicznej inicjatywy zacieśniają struktury obronne, próbując powstrzymać marsz sił radzieckich na froncie wschodnim oraz niedopuścić do otwarcia frontu zachodniego. Rozgrywka rozpocznie się 6 czerwca, od słynnego lądowania w Normandii i pozwoli graczom na pokierowanie Aliantami w trakcie pięciu kampanii odtwarzających autentyczne starcia, jakie miały miejsce podczas początkowych etapów Operacji Overlord, w tym walki o plaże Utah, Omaha, Sword i Juno.
Pod względem mechanizmów rozgrywki Frontline: The Longest Day zachowa wszystko to, za co gracze polubili pierwowzór. Bitwy rozgrywane więc będą w turach i w dużej skali, powodując, że będziemy dowodzili całą armią i licznymi oddziałami, a nie pojedynczymi żołnierzami. Podczas walk wykorzystamy grubo ponad setkę jednostek, zarówno tych walczących na ziemi, jak i w powietrzu. Starcia wzbogaci obecność kilkudziesięciu specjalnych umiejętności i manewrów. Wszyscy podwładni będą gromadzili także doświadczenie, a dodatkową atrakcją mają być bardzo szczegółowe plansze, oparte na historycznych mapach – ich ukształtowanie mocno wpłynie na przebieg potyczek.
W Frontline: The Longest Day zagrają posiadacze iPadów i iPhone’ów. W planach jest także wersja pecetowa. Na razie autorzy nie są jeszcze gotowi podać planowanej daty premiery i ograniczają się do stwierdzenia, że nastąpi ona jeszcze w tym roku. Wkrótce ruszą także beta testy na wszystkich platformach docelowych. Zainteresowani wzięciem w nich udziału powinni udać się na oficjalną stronę i wyrazić tam chęć uczestnictwa.