Forza Motorsport została odchudzona. Nowy tor pozwoli wreszcie zrobić użytek z najbardziej unikalnych aut w grze
Po dwumiesięcznej przerwie twórcy Forzy Motorsport kontynuują uzupełnianie listy torów – tym razem o Brands Hatch. Ponadto dzisiejsza aktualizacja przyniosła długą listę poprawek, a nowe zawody w karierze zrobią wreszcie użytek z bogatego zbioru historycznych aut wyścigowych.
Jeden z częściej powtarzanych zarzutów pod adresem Forzy Motorsport dotyczy tego, że jest to gra o wyścigach samochodowych, która… prawie wcale nie robi użytku z samochodów wyścigowych w trybie kariery. Na szczęście zmienia to – tymczasowo – wypuszczona dzisiaj Aktualizacja 7.
W trakcie nowych zawodów, udostępnianych stopniowo od najbliższego czwartku do maja, weźmemy udział w rywalizacji kilku kategorii historycznych bolidów. Tym samym studio Turn 10 wreszcie sięga po pojazdy ze zbioru, który wyróżnia Forzę na tle wielu innych podobnych gier i stanowi jeden z mocniejszych jej atutów.
Rozpamiętywaniu przeszłości motorsportu sprzyja aura trasy wprowadzonej w aktualizacji – dodano stary i sławny brytyjski tor Brands Hatch, dostępny w dwóch wariantach (Grand Prix oraz Indy). Ewentualnie nie tyle „dodano”, co przywrócono z Forzy Motorsport 7, zafundowawszy mu graficzną kurację odmładzającą.
Do tematu historii wyścigów nawiązują również dwa nowe samochody, przewidziane jako nagrody we wspomnianych zawodach w trybie kariery:
- 1964 Brabham BT8 – od 11 kwietnia do 16 maja;
- 1977 Renault #15 Equipe Renault Elf R.S. 01 – od 2 do 30 maja.
Tym razem nie towarzyszą im żadne dodatkowe modele z „recyklingu” (tj. przywrócone z FM7 bądź pożyczone z Forzy Horizon 5). Tylko nabywcom Przepustki samochodowej zostaną wręczone jeszcze trzy pojazdy – już ostatnie w ofercie:
- 2019 Ginetta G55 GT4 – od 11 kwietnia;
- 1970 Matra-Simca #146 Equipe Matra-Simca MS650 Tour de France – od 18 kwietnia;
- 2016 Ligier #11 Euro International JS P3 – od 25 kwietnia.
Poza tą relatywnie skromną zawartością studio Turn 10 przygotowało długą listę poprawek. Oto wybrane pozycje:
- rozmiar gry został zmniejszony o 15-20%, tj. o 29 GB na PC i 25 GB na XSX/S;
- wprowadzono dalsze usprawnienia wydajności na PC, poprzez zmniejszenie wpływu, jaki jakość malowań samochodów ma na zużycie VRAM-u, a także dodanie opcji pozwalających obniżyć wykorzystanie procesora kosztem jakości udźwiękowienia;
- twórcy kontynuują poprawianie systemu kar za przewinienia – powinien teraz rzadziej wlepiać nam nagany, gdy to my zostaliśmy uderzeni z boku;
- zmodyfikowano strzałki zbliżeniowe, które komunikują odległość od innych samochodów na torze, by dostarczały bardziej precyzyjnych informacji graczom (w odpowiedzi na prośby o dodanie radaru z prawdziwego zdarzenia);
- ulepszono rozmaite aspekty wyglądu toru Le Mans, np. tekstury w wybranych miejscach;
- poprawiono dźwięk silnika kilku samochodów, np. Porsche 718 Caymana GT4 RS;
- wzmocniono stabilność gry i usunięto szereg błędów.
Ze wszystkimi zmianami zapoznacie się tutaj. Niestety, znowu czeka nas teraz dwumiesięczna przerwa przed ponownym dodaniem do gry nowego toru – następnej trasy możemy spodziewać się dopiero w czerwcu. O zawartości majowej aktualizacji, która pojawi się za pięć tygodni (wyjątkowo zamiast za cztery), obecnie nic nie wiemy.
Forza Motorsport jest dostępna w Game Passie, który kupisz tutaj
ZASTRZEŻENIE
Firma GRY-OnLine S.A. otrzymuje prowizję od wybranych sklepów, których oferty prezentowane są powyżej. Dołożyliśmy jednak wszelkich starań, żeby wybrać tylko ciekawe promocje – przede wszystkim chcemy publikować najlepsze oferty na sprzęt, gadżety i gry.