Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 lutego 2024, 20:49

Forza Motorsport wreszcie dostała upragnione Nordschleife; dojdą do tego stare-nowe auta idealne na Zielone Piekło

Aktualizacja 5 do Forzy Motorsport jest już dostępna, a wraz z nią do gry trafił wyczekiwany tor Nurburgring Nordschleife (w dwóch wersjach). Poznaliśmy też listę samochodów, które dostaniemy przez kolejne cztery tygodnie, począwszy od jutra.

Źródło fot. Turn 10 Studios
i

Wreszcie nastał długo wyczekiwany dzień. Uboga lista tras w grze Forza Motorsport została uzupełniona o pozycję, której najbardziej brakowało graczom – Nurburgring Nordschleife. Udostępniona właśnie Aktualizacja 5 wprowadza ten legendarny tor, zwany Zielonym Piekłem, w dwóch wersjach: bazowej (20,8 km) oraz „pełnej”, połączonej z nitką Grand-Prix-Strecke (26 km).

Nowe samochody w Aktualizacji 5

Ponadto studio Turn 10 ujawniło dziewięć samochodów dodawanych do gry (pięć darmowych i cztery w DLC), które będziemy zdobywać przez kolejne cztery tygodnie, począwszy od jutra. Za darmo otrzymamy:

  1. 2023 BMW M2 – dostępne od 15.02
  2. 1974 Porsche #1 911 RSR – od 15.02 do 14.03 (nagroda w trybie kariery)
  3. 2013 Audi RS 7 Sportback – od 22.02
  4. 2014 Porsche 911 Turbo S – od 7.03
  5. 2022 Porsche 718 Cayman GT4 RS – od 7.03 do 28.03 (nagroda w trybie kariery)

Jak widać, są to same niemieckie modele, idealnie pasujące do przejażdżki na Nordschleife. Wokół tego toru i germańskiej motoryzacji będą zresztą obracały się zawody dodawane do trybu kariery na najbliższy miesiąc. Trzeba jednak odnotować, że jest tu tylko jedno zupełnie nowe auto: Porsche 911 RSR ’74. Resztę widzieliśmy już w FM7 (Audi RS 7, Porsche 911 ’14) lub przynajmniej w FH5 (BMW M2, Porsche 718).

Na trochę więcej świeżych pojazdów mogą liczyć nabywcy Przepustki samochodowej:

  1. 1965 Lotus Team Lotus type 35 – od 15.02
  2. 2015 Cadillac #3 Cadillac Racing ATS-V.R – od 22.02
  3. 2018 Ford #98 Breathless Pro Racing TA Mustang – od 29.02
  4. 2020 Audi TT RS Coupe – od 7.03

Co ciekawe, wśród płatnych wozów też doszło do swoistego recyklingu – w grze już występuje 2018 Audi TT RS, czyli egzemplarz tej samej generacji TT, który tylko nieznacznie różni się wyglądem (sprzed tzw. faceliftingu).

Poprawki i inne zmiany w grze

Oczywiście aktualizacja to nie tylko zawartość, ale też – a nawet przede wszystkim – naprawa gry. Turn 10 Studios już w styczniu zapowiadało, co zamierza zmienić, więc przekleję najważniejsze punkty (pełną, długą listę znajdziecie tutaj):

  1. wprowadzono „liczne poprawki pod maską, by zredukować skoki obciążenia procesora i lepiej spożytkować kartę graficzną, co pomoże zwiększyć stabilność liczby klatek na sekundę podczas jazdy” na PC;
  2. w trybie kariery dodany został zapis między treningiem i wyścigiem, aby można było przerwać zawody w środku i wznowić je od tego punktu;
  3. pojawiła się opcja pominięcia praktyki bez konieczności jej rozpoczynania;
  4. opcja przewinięcia czasu przestała być wyłączona przez pierwsze 30 sekund wyścigu;
  5. lepsze odbicia w przestrzeni ekranu mają wspomóc dynamiczne zmiany skalowanej rozdzielczości;
  6. ustawienia kierownicy mają przestać się resetować przy każdym uruchomieniu gry;
  7. Lexus LFA dostał nowy dźwięk silnika.

Zapowiedź Aktualizacji 6

Studio Turn 10 uprzedziło, że marcowa Aktualizacja 6 nie przyniesie nam nowej trasy, w odróżnieniu od wszystkich poprzednich update’ów wypuszczonych po premierze. Wrażeń nie powinno jednak zabraknąć, bo czekają nas gruntowne zmiany w systemie progresji, które zostały przedstawione kilka dni temu – po szczegóły odsyłam do osobnej wiadomości.

  1. Recenzja gry Forza Motorsport

Forza Motorsport jest dostępna w Game Passie, który kupisz tutaj

ZASTRZEŻENIE

Firma GRY-OnLine S.A. otrzymuje prowizję od wybranych sklepów, których oferty prezentowane są powyżej. Dołożyliśmy jednak wszelkich starań, żeby wybrać tylko ciekawe promocje – przede wszystkim chcemy publikować najlepsze oferty na sprzęt, gadżety i gry.

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej