Demo złożonej gry o budowaniu dróg obnażyło największe problemy RoadCrafta. „Fizyka świata jak w kreskówce”
RoadCraft jest jedną z najpopularniejszych gier trwającego Steam Next Fest. Gracze mają jednak na jego temat mieszane opinie. Symulatorowi obrywa się m.in. za uproszczoną fizykę.

Trwające wydarzenie Steam Next Fest przyniosło ze sobą kilka interesujących tytułów. Największą popularnością cieszy się oczywiście Mecha Break, a m.in. nasi rodzimi gracze nareszcie mogą przetestować Gothic Remake. Sporym zainteresowaniem cieszy się również demo RoadCrafta, które jednak spotkało się z mieszanym odbiorem.
RoadCraft – aktywność i oceny graczy
RoadCraft to symulator od studia Saber Interactive, twórców m.in. SnowRunnera czy MudRunnera. Zabawa polega na naprawianiu infrastruktury zniszczonej przez różnorodne katastrofy, a kluczowym elementem jest realizm. Tytuł miał wyróżniać się wiarygodną fizyką otoczenia i obiektów oraz pełnymi detali systemami.
W efekcie produkcja przyciągnęła niemałą liczbę graczy i na tę chwilę jest trzecią najpopularniejszym grą Steam Next Fest, zaraz za grą akcji Mecha Break oraz kooperacyjnym dungeon crawlerem Fellowship. W szczytowym momencie w RoadCraft zagrywało się 12 559 graczy jednocześnie.

W kontraście do popularności RoadCraft stoją natomiast jego oceny. Obecnie na Steamie swoją opinią podzieliło się nieco ponad 600 graczy i jedynie 53% z nich jest zadowolonych z jakości dema.
Pozytywne i negatywne cechy
W pozytywnych recenzjach gracze zwracają przede wszystkim uwagę, iż RoadCraft to nie kontynuacja SnowRunnera, więc nie należy tak traktować udostępnionego dema. Tytuł, choć wymaga wielu poprawek, już teraz charakteryzować ma się sporym potencjałem i pozwala np. całkowicie przerobić całą mapę. Jest to sandbox, w którym samo ukończenie misji to tylko mała część rozgrywki, a prawdziwa frajda bierze się z zabawy systemami.
Niemniej osoby wystawiające negatywne recenzje zwracają uwagę na brak niektórych mechanik w porównaniu do wcześniej wymienionego SnowRunnera. Mowa tu np. o zarządzaniu paliwem, obrażeniach pojazdów czy manualnym przełączaniu biegów. Sporo osób narzeka również na niewygodne sterowanie i słabą optymalizację.
Ponadto część graczy zwróciła uwagę na element, który miał być jedną z najmocniejszych cech RoadCrafta, czyli fizykę, która została podobno znacznie uproszczona. Pojawiły się recenzje twierdzące, że pojazdy zachowują się mało realistycznie, a jadąc na trudnym terenie steruje się nimi tak, jakby były na zwykłej drodze. Nie czuć też ich masy, co całościowo sprawia wrażenie kroku wstecz w porównaniu z wcześniejszymi grami studia i względem tego, co zapowiadano.
Jeżeli chcecie sami sprawdzić demo RoadCraft, to pamiętajcie, że macie na to ograniczony czas. Będzie ono dostępne do końca Steam Next Fest, czyli do 3 marca.