Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
press release Advanced Micro Devices, Inc. Press Release 6 marca 2013, 09:14

Firmy AMD i Crystal Dynamics zapewniają jedne z najbardziej realistycznych doznań w grze Tomb Raider

Wizjonerska technologia TressFX nadaje każdemu kosmykowi włosów Lary Croft własny system fizyki obliczanej w czasie rzeczywistym.

Poniższa wiadomość jest oficjalną informacją prasową producenta/wydawcy/dystrybutora gry i jako taka nie jest lub nie musi być wyrażeniem opinii i stanowiska redakcji gry-online.pl.

Firma AMD (NYSE: AMD) wraz z premierą gry Tomb Raider, jednej z najbardziej oczekiwanych produkcji 2013 roku, będącej częścią programu AMD Gaming Evolved, ogłosiła dzisiaj, że współpracowała przy tym tytule z firmą Crystal Dynamics™. Obie firmy intensywnie współpracowały przy rozwoju „Tomb Raidera”, w szczególności nad pierwszą implementacją w grze technologii TressFX, która jest działającym w czasie rzeczywistym systemem fizyki włosów. Ta przełomowa technologia nadaje najbardziej znanej bohaterce gier wideo, Larze Croft zdumiewająco realistyczny wygląd. Z kartą graficzną AMD Radeon™ gracze mogą wydobyć pełny potencjał tej technologii nowej generacji.

“Wraz z premierą gry Tomb Raider i technologii TressFX, firmy AMD i Crystal Dynamics wyraźnie przesunęły granice realizmu w doznaniach płynących z gier komputerowych,” powiedział Matt Skynner, corporate vice president i general manager, AMD Graphics. „W ciągu ostatnich kilku miesięcy firma AMD udowodniła, że program AMD Gaming Evolved jedzie na pełnym gazie, a dzisiejszy start jest świadectwem pomysłowości i innowacyjności firmy. Nasz zespół pracuje z najlepszymi twórcami gier na świecie, aby mieć pewność, że karty graficzne AMD Radeon HD Serii 7000 zapewniają najlepsze doznania w grach komputerowych.”

Architektura kart graficznych AMD Radeon™ – Graphics Core Next (GCN) jest idealna dla uzyskania znakomitej wydajności w grze Tomb Raider. Wykorzystano w niej wiele wymagających obliczeniowo efektów, takich jak High Definition Ambient Occlusion (HDAO) i Depth of Field (DOF), które w sposób niezwykły przekuwają moc obliczeniową architektury GCN i kart graficznych AMD Radeon HD Serii 7000 w niezrównane wrażenia płynące z grania. „Tomb Raider” również w pełni obsługuje technologię AMD CrossFire™, wciągającą technologię wyświetlania obrazu na wielu monitorach – AMD Eyefinity oraz stereoskopowy obraz trójwymiarowy dzięki AMD HD3D. Co więcej, jest to pierwsza gra z serii, która w pełni korzysta z DirectX® 11, co jest bezpośrednim wynikiem współpracy Crystal Dynamic z AMD Gaming Evolved.

„Firma AMD oraz Square Enix Studios, w tym Crystal Dynamics, mają długą, pełną sukcesów historię współpracy, która rozpoczęła się wraz z grą Deus Ex: Human Revolution firmowaną przez Eidos Montreal,” powiedział Darrell Gallagher, szef studia w Crystal Dynamics. „Kontynuujemy tę ścisłą współpracę przy najnowszej odsłonie Tomb Raidera. Inżynierowie programu AMD Gaming Evolved i zespół Crystal Dynamics od miesięcy pracowali nad urzeczywistnieniem technologii włosów TressFX i to z pełnym sukcesem. Wierzymy, że karty graficzne AMD Radeon i architektura Graphics Core Next jest najlepszym sposobem, aby odczuć cały dynamizm realizmu, jaki stworzyliśmy w grafice Lary w Tomb Raiderze.”