autor: Marcin Skierski
Firma Valve rozrosła się w ostatnich latach o ok. 50%
Gabe Newell stwierdził w wywiadzie tuż po rozdaniu nagród BAFTA, że firma Valve w ostatnich latach rozrosła się o ok. 50%. Prezes firmy Valve wypowiedział się także na temat rosnącego potencjału gier wideo i serwisu cyfrowej dystrybucji Steam.
5 marca Gabe Newell (prezes firmy Valve) otrzymał nagrodę Academy Fellowship w tegorocznym plebiscycie Brytyjskiej Akademii Sztuk Filmowych i Telewizyjnych (BAFTA). Przeprowadzono wówczas ciekawy wywiad, który został opublikowany dopiero kilka dni temu.
Swój sukces Newell przypisał m.in. posiadaniu otwartej platformy, z którą twórcy mogą pracować. We wspomnianym wywiadzie zdradził, że „w ostatnich kilku latach firma Valve rozrosła się o ok. 50%, dzięki możliwościom stworzonym przez posiadanie tych otwartych platform”. Niestety, nie sprecyzował czy dotyczy to wartości firmy, czy też liczby pracowników.
Newell dodał również, że „w tej chwili trwa nienasycony popyt na gry”. Najlepszym tego dowodem ma być ostatnia aktualizacja gry Dota 2: „Ludzie zaczynają rozumieć jak wielki staje się Steam - wraz z ostatnią aktualizacją do gry Dota 2 generowaliśmy 3,5 terabita danych na sekundę. To ok. 2% całkowitej aktywności na urządzeniach mobilnych i w Internecie, spowodowany przez aktualizację wyłącznie jednej gry”.
Prezes firmy Valve zwrócił uwagę na usługę Warsztat Steam. Jej użytkownicy tworząc różnego rodzaju zawartość do poszczególnych gier, generują amerykańskiemu koncernowi przychód w wysokości 300 tysięcy euro rocznie. Gabe Newell skończył swoją wypowiedź stwierdzeniem, ze powinniśmy w dalszym ciągu być świadkami „potężnych innowacji” wywodzących się z tej usługi.