autor: Marcin Skierski
Filmy z Comic-Con przedstawiające rozgrywkę w Fable III
Choć nazwa imprezy Comic-Con może sugerować, że jest ona poświęcona wyłącznie fanom komiksów, to co roku tak naprawdę jest to okazja do zaprezentowania nowych materiałów także w temacie gier. Na miejscu i tym razem można było zobaczyć prezentacje wielu nadchodzących tytułów, w tym także nowej produkcji od Lionhead Studios – Fable III.
Choć nazwa imprezy Comic-Con może sugerować, że jest ona poświęcona wyłącznie fanom komiksów, to co roku tak naprawdę jest to okazja do zaprezentowania nowych materiałów także w temacie gier. Na miejscu i tym razem można było zobaczyć prezentacje wielu nadchodzących tytułów, w tym także nowej produkcji od Lionhead Studios – Fable III.
W Internecie wylądowały pierwsze filmiki prezentujące grę w akcji. Warto je obejrzeć korzystając z linków na samym dole wiadomości, gdyż prezentują kilka ciekawych, ale i dziwnych aspektów rozgrywki. Niestety wspomniane materiały były kręcone zwykłą kamerą, wobec czego ich jakość pozostawia sporo do życzenia i w żaden sposób na ich podstawie nie można ocenić oprawy graficznej.
Część pomysłów twórców powinniśmy pozostawić bez komentarza. Co bowiem można napisać o początku jednego z filmików, na którym można zauważyć jak postać sterowana przez gracza zwyczajnie popuszcza gazy tuż przed drugą wirtualną osobą, na skutek czego ta pada na ziemię? Chyba nie do końca tego oczekiwaliśmy po „rewolucyjnych” zmianach zapowiadanych przez Petera Molyneux.
Wśród innych form „interakcji” można wymienić przeprowadzenie dziewczynki za rękę przywodzące na myśl grę Ico, czy znany już motyw okradania domostw mieszkańców. W pewnym momencie gracz podchodząc do jednego ze sprzedawców teleportował się do specjalnego pomieszczenia, w którym mógł z bliska obejrzeć wybrane rodzaje broni, ewentualnie przebrać się w nowe ciuszki.
Pokazano też po raz kolejny, że atakowanie cywilów w środku miasta nie pozostanie bez konsekwencji. Po dokonaniu takiego czynu podchodzą strażnicy żądając od nas kary pieniężnej. Jeśli nie mamy wystarczającej ilości gotówki lub po prostu nie chcemy zapłacić, pozostaje nam walka, która notabene nie wygląda na specjalnie wymagającą. Już przy okazji drugiej części serii narzekano na niski poziom trudności i wygląda na to, że podobnie będzie i tym razem (na co wskazuje choćby ostatnia wypowiedź Petera Molyneux).
System walki ma być prosty, a w akcji możemy go zobaczyć właśnie na poniższych materiałach. Połączenie walki na miecze z możliwością strzelania oraz rzucania czarów wcale nie musi nam sprawiać trudności, bowiem wszystko będzie obsługiwać zaledwie jeden przycisk.
Trudno na tę chwilę powiedzieć, jak to wszystko sprawdzi się w praniu. Kolejne odsłony Fable zawsze są zapowiadane jako coś niezwykłego, a ostatecznie dostajemy dość odtwórczy, choć dobry produkt. Widać, że studio Lionhead chce trafić ze swoim dziełem do jak największej liczby odbiorców – pytanie tylko, czy nie przesadzi ze zbyt dużym uproszczeniem rozgrywki. Fable III na półki europejskich sklepów trafi 29 października w wersjach na Xboksa 360 oraz komputery osobiste.