autor: Krzysztof Bartnik
F.E.A.R. pojawi się na rynku wcześniej, niż zapowiadano?
Wygląda na to, że studio Monolith Productions nie może zdecydować się na ostateczną datę premiery strzelanki FPS, pt. F.E.A.R. Na początku marca debiut opisywanej produkcji opóźniono na jesień bieżącego roku, kilka dni później pojawiła się wzmianka o czerwcu 2005, a ostatni news w tej sprawie ponownie wskazywał na premierę podczas tegorocznej jesieni. A jak jest teraz?
Wygląda na to, że studio Monolith Productions nie może zdecydować się na ostateczną datę premiery strzelanki FPS, pt. F.E.A.R. Na początku marca debiut opisywanej produkcji opóźniono na jesień bieżącego roku, kilka dni później pojawiła się wzmianka o czerwcu 2005, a ostatni news w tej sprawie ponownie wskazywał na premierę podczas tegorocznej jesieni. A jak jest teraz?
By przekonać się o zaplanowanej dacie debiutu F.E.A.R., najlepiej (teoretycznie) udać się do źródła, czyli na łamy oficjalnej strony wydawcy gry – firmy Vivendi Universal Games. Tam możemy zaś znaleźć informacje o „lecie 2005”. Czy to oznacza, że premiera F.E.A.R. została przyspieszona? Oby tak, gdyż gra zapowiada się znakomicie!
F.E.A.R. to kolejna gra z gatunku FPS autorstwa ojców m.in. Shogo: Mobile Armor Division, The Matrix Online i serii No One Lives Forever. Tytułowy akronim oznacza First Encounter Assault Recon, co jest nazwą specjalnego rządowego oddziału militarnego ds. likwidacji wszelakiego terroryzmu. Wszyscy członkowie rzeczonego zespołu odbywają konwencjonalne szkolenie (umiejętności strzeleckie, walka wręcz itp.) oraz zdobywają zdolności o charakterze paranormalnym (np. niesamowita szybkość, owocująca de facto spowolnieniem otoczenia – vide słynny efekt bullet-time z filmowego cyklu The Matrix).
Po więcej informacji na temat F.E.A.R. odsyłam do Encyklopedii GRY-Online oraz beta-testu wersji multiplayer.