autor: Artur Falkowski
Fatal Inertia na PS3 dopiero w przyszłym roku
Gra Fatal Inertia w wersji na PS3 wciąż jest w produkcji, jednak zadebiutuje na rynku dopiero w przyszłym roku, poinformował serwis Gamasutra. Przypominamy, że wspomniany tytuł to wzorowane na grze Wipeout futurystyczne wyścigi wydawane przez firmę Koei, które w edycji na X360 trafiły do sprzedaży w minionym miesiącu.
Gra Fatal Inertia w wersji na PS3 wciąż jest w produkcji, jednak zadebiutuje na rynku dopiero w przyszłym roku – poinformował serwis Gamasutra. Przypominamy, że rzeczony tytuł to wzorowane na grze Wipeout futurystyczne wyścigi wydawane przez firmę Koei, które w edycji na X360 trafiły do sprzedaży w minionym miesiącu.
Od jakiegoś czasu wiadomo, że powodem tak dużego opóźnienia wersji na konsolę PS3 są problemy deweloperów z okiełznaniem wykorzystywanego przez wspomnianą produkcję silnika Unreal Ungine 3, który nie jest według twórców jeszcze zoptymalizowany i nie działa poprawnie na nowej konsoli Sony. Z tego powodu projekt Fatal Inertia na PS3 został nawet czasowo zawieszony.
Teraz jednak, jak przyznał Takazumi Tomoike z Koei, prace ponownie ruszyły. Deweloperzy pragną zrobić użytek z możliwości kontrolera SIXAXIS, który jest ich zdaniem wprost wymarzony do tego celu. „ Koei Canada aktywnie pracuje nad Fatal Inertia na PlayStation 3. Przewidujemy, że amerykańska premiera odbędzie się w 2008 roku” – powiedział Tomoike.
Warto dodać, że Fatal Inertia w wersji na X360 nie spotkała się ze zbyt dobrym przyjęciem – oceny przyznawane przez branżowe media oscylują w okolicach 63% (wg serwisu GameRankings). Wygląda więc na to, że posiadacze PS3 w tym wypadku nie powinni zbyt dotkliwie odczuć skutków opóźnienia, szczególnie, że na horyzoncie jest już Wipeout HD.