autor: Rafał Skierski
Fatal Inertia na PS3 ukaże się na wiosnę 2008 roku
Z Fatal Inertia związana jest ciekawa historia. Koncern Koei najpierw zapowiadał ten tytuł jako exclusive dla PlayStation 3 (była to zresztą jedna z pierwszych potwierdzonych produkcji na tę konsolę). Potem okazało się, że firma planuje wydać tę gre także na Xboxa 360. Problem w tym, że o ile wersja na 360-tkę już dawno leży w sklepach, odpowiednik na PS3 cały czas jest przekładany.
Z Fatal Inertia związana jest ciekawa historia. Koncern Koei najpierw zapowiadał ten tytuł jako exclusive dla PlayStation 3 (była to zresztą jedna z pierwszych potwierdzonych produkcji na tę konsolę). Potem okazało się, że firma planuje wydać tę gre także na Xboxa 360. Problem w tym, że o ile w chwili obecnej wersja na 360-tkę już dawno leży w sklepach, odpowiednik na PS3 cały czas jest przekładany na późniejszy termin.
W lipcu dowiedzieliśmy się, że powodem opóźnienia edycji dedykowanej konsoli Sony są problemy twórców z okiełznaniem wykorzystywanego przez Fatal Inertia silnika Unreal Ungine 3. Według developera, dużo trudniej przystosować ten engine do optymalnej pracy na PlayStation 3 niż na Xboxie 360.
Serwis 1UP zapytał wydawcę, kiedy możemy spodziewać się wersji na konsolę japońskiego giganta elektronicznego. Firma odpowiedziała, że na chwilę obecną nie jest pewna jeszcze dokładnej daty premiery, ale Fatal Inertia na PS3 ukaże się na pewno wiosną przyszłego roku. Póki co nie wiadomo czy twórcy przygotują jakieś dodatki, które wynagrodziłyby posiadaczom maszynki Sony opóźnienia.
Przypomnijmy, że wersja na Xboxa 360 zadebiutowała w Stanach Zjednoczonych 11 września, a trzy dni później pojawiła się w Europie.