Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 9 grudnia 2012, 18:15

autor: Adrian Werner

Far Cry 3 - test na notebooku ASUS R500V

Testujemy grę Far Cry 3 na notebooku ASUS R500V.

Far Cry 3 to gra wymagająca, ale jednocześnie dobrze zoptymalizowana. Sprawdźmy więc, jak w starciu z nią poradził sobie słabszy z naszych notebooków.

Po dokładny opis gry odsyłamy do jej testu na notebooku ASUS G75V.

Konfiguracja minimalna
Procesor: 2.66 GHz Intel Core 2 Duo E6700 albo 3.00 GHz AMD Athlon 64 X2 6000+ lub lepsze
Pamięć RAM: 4 GB
Karta graficzna: Karta graficzna współpracująca z DirectX 9.0 oraz posiadająca co najmniej 512 MB RAM-u
Konfiguracja zalecana
Procesor: Intel Core i3-530 albo AMD Phenom II X2 565 lub lepsze
Pamięć RAM: 6 GB
Karta graficzna: Karta graficzna współpracująca z DirectX 11, obsługująca shadery w wersji 4.0 oraz posiadająca co najmniej 1024 MB RAM-u
Konfiguracja zapewniająca najlepszą wydajność
Procesor: Intel Core i7-2600K albo AMD FX-4150 lub lepsze
Pamięć RAM: 8 GB
Karta graficzna: Karta graficzna współpracująca z DirectX 11, obsługująca shadery w wersji 4.0 oraz posiadająca co najmniej 1024 MB RAM-

Wymagania są jak widać bardzo wysokie. Przypomnijmy, że wykorzystany przez nas w teście ASUS R500V ma procesor Intel Core i5 3210QM 2.5 GHz, 6 GB pamięci RAM i dedykowaną kartę grafiki NVIDIA GeForce GT 630M z 2 GB pamięci.

Ustawienia niskie, rozdzielczość 1280 x 720

Świadom wysokich wymagań gry testowanie wydajności zacząłem zachowawczo - od ustawień niskich w rozdzielczości 1280 x 720. R500V nie miał problemów z udźwignięciem takich opcji i silnik cały czas wyświetlał sporo ponad 40 klatek na sekundę.

Ustawienia średnie, rozdzielczość 1366 x 768

Następnie przetestowałem ustawienia średnie, w  rozdzielczości 1366 x 768. Na takich opcjach notebook miał już lekkie problemy, ale spadki poniżej 30 klatek na sekundę były tak rzadkie i drobne, że nie przeszkadzało to w zabawie.

Ustawienia wysokie, rozdzielczość 1366 x 768

Niestety, ustawienia wysokie były już poza zasięgiem konfiguracji notebooka. Silnik prawie  przez cały czas pozostawał poniżej poziomu 20 klatek na sekundę, co kompletnie uniemożliwiało czerpanie przyjemności z rozgrywki. 

Podsumowanie

Far Cry 3 to bardzo dobrze zoptymalizowana gra. Ustawienia wysokie i ultra robią pełen użytek z mocy współczesnych pecetów (i dlatego notebooki takie, jak ASUS R500V nie potrafią udźwignąć takiego przepychu grafiki), ale jednocześnie autorzy nie zapomnieli o dostarczeniu niższych ustawień, które wciąż dobrze wyglądają, a jednocześnie potrafią zapewnić płynność nawet na słabszych maszynach.

W galerii podpiętej pod tym testem znajdziecie obrazek pokazujący różnice między ustawieniami niskimi, a ultra.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej