Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 listopada 2012, 12:28

autor: Łukasz Szliselman

Far Cry 3 – szczegóły dotyczące edytora map

Studio Ubisoft w końcu pokazało światu edytor poziomów w Far Cry 3. Umożliwi on tworzenie map do zabawy wieloosobowej lub solowej oraz wprowadzi garść usprawnień względem podobnego zestawu narzędzi z poprzedniej części, m.in. znosząc konsolowy limit wykorzystanych przedmiotów.

Edytor map w Far Cry 3 da duże pole do popisu

Premiera Far Cry 3 przyniesie nie tylko zastrzyk adrenaliny i niepokojącą nutę szaleństwa, lecz także okazję do wykazania się kreatywnością. Studio Ubisoft Montreal wyposaży graczy w edytor poziomów dostępny na wszystkich trzech platformach: PC, Xboksie 360 i PlayStation 3. W zestawie dziesiątek akcesoriów znajdziemy budynki, meble, mosty, płoty, roślinność, zwierzęta, wrogich i sojuszniczych najemników, a także upragnione przez fanów wodospady. Dzięki prostym narzędziom wymodelujemy teren, zasadzimy las i rozstawimy budynki według własnego upodobania. Zobaczcie jak wygląda zabawa z edytorem w akcji:

EDYTOR MAP W FAR CRY 3
  • Obecny na PC, X360 i PS3
  • Stworzone mapy można udostępniać innym i grać na nich w trybie multiplayer
  • Mapy multiplayerowe nie mogą zawierać postaci sterowanych przez SI ani pojazdów
  • Brak limitu 40 tys. elementów na mapę, zamiast niego pojawi się wskaźnik wydajności (dotyczy konsol)
  • Otrzymamy narzędzie do szybkiego tworzenia tuneli

Edytor pozwoli tworzyć mapy multiplayerowe, ale jeśli zechcemy grać na nich z innymi, musimy przyjąć pewne ograniczenia. Poziomy dla trybu wieloosobowego nie mogą zawierać postaci sterowanych przez sztuczną inteligencję (ludzi i zwierząt) ani pojazdów. Użycie na mapie SI wykluczy możliwość rozgrywania na niej meczów multiplayerowych. Nie wiadomo, czy ograniczenie to dotyczy również publicznego udostępnienia poziomów do zabawy solowej. Nawet jeśli, to wysłanie znajomym własnych plików nie powinno stanowić większego problemu, przynajmniej dla pecetowców.

Konsolowcy za to ucieszą się z innej zmiany. Tym razem nie obowiązuje obecny w edytorze do Far Cry 2 limit 40 tysięcy elementów. Na jednej mapie możemy upchać tyle przedmiotów, ile tylko nam się podoba, przy czym trzeba pamiętać o ograniczeniach sprzętowych – przedstawione są na przejrzystych wskaźnikach wydajności i zużywanej pamięci.

Tworzenie podziemnych przejść będzie ułatwione – wystarczy zaznaczyć punkty wejścia i wyjścia, by otrzymać tunel prowadzący na drugą stronę wzgórza. Dodatkowe informacje o edytorze znajdziecie na oficjalnym forum Ubisoftu. Pochodzą one od użytkownika FallenChamp, który miał okazję osobiście przyjrzeć się mu z bliska podczas wizyty w szwedzkim oddziale filrmy. Jeśli interesują Was techniczne szczegóły edytora, zajrzyjcie pod niżej podany adres: