autor: Marcin Skierski
Far Cry 3 na PC ładniejszy od konsolowych wersji
Jamie Keen z firmy Ubisoft poinformował w wywiadzie dla serwisu VideoGamer, że pecetowa wersja gry Far Cry 3 będzie przewyższać konsolowe edycje pod względem oprawy graficznej.
Far Cry 3 na PC będzie wyglądał lepiej od swoich konsolowych odpowiedników. W wywiadzie dla serwisu VideoGamer poinformował o tym Jamie Keen, czołowy projektant gry.
Przedstawiciel firmy Ubisoft stwierdził, że komputery mają zdecydowanie więcej do zaoferowania pod względem technologicznym i twórcy zamierzają to odpowiednio wykorzystać. Oczywiście wcale nie znaczy to, że PlayStation 3 i Xbox 360 zostaną zupełnie w tyle. „Będziemy się starać, aby wycisnąć z konsol tak wiele jak to tylko możliwe” – kończy Keen.
Rozmówca stara się uspokoić posiadaczy maszynek Sony i Microsoftu zapewniając, że ludzie będą jeszcze zaskoczeni prezencją tych edycji. „Oczywiście, różnice będą widoczne, ale nie muszą być tak duże jak ludziom się wydaje” – pecetowcy mogą zatem spać spokojnie, a gracze z drugiego obozu muszą liczyć na to, że ich wersje nie będą znacząco odbiegać od komputerowego odpowiednika.
Dotychczasowe materiały z Far Cry 3 pochodziły przede wszystkim z wersji PC, a więc zastosowano podobną taktykę jak w przypadku Battlefielda 3, którego wydanie na PlayStation 3 zostało ujawnione z kilkumiesięcznym opóźnieniem. Jamie Keen przyznaje, że są pewne aspekty oprawy, w których konsole nie będą w stanie wykrzesać z siebie tak wiele mocy jak potężne komputery osobiste. Nawet mimo usilnych prób zmniejszenia tych różnic, z pewnością nie zostaną one zupełnie zatarte.
Far Cry 3 ukaże się w przyszłym roku na pecetach, PlayStation 3 oraz Xboksie 360. W naszym kraju gra zostanie wydana przez polski oddział firmy Ubisoft. Niedawno ujawniono, że pod względem skali wirtualnego świata i oferowanych widoków, gra będzie dziesięć razy większa od poprzednich części. W obliczu powyższych wypowiedzi jesteśmy ciekawi jak z tak dużym terenem do eksploracji poradzą sobie konsole.