Far Cry 2 kontra Far Cry 3 - porównujemy oprawę audiowizualną i sposoby interakcji ze światem
Zapraszamy do obejrzenia przygotowanego przez nas prostego porównania różnic pomiędzy grami Far Cry 2 i Far Cry 3. Film został przygotowany przy wykorzystaniu gier ustawionych na maksymalne detale w wersji przeznaczonej dla komputerów PC.
Far Cry 3, chyba jednak trochę nieoczekiwanie, stał sie czarnym koniem końcówki ubiegłego roku. Gra została doceniona zarówno przez recenzentów jak i społeczność graczy i bardzo dobrze radzi sobie we wszelkich rankingach sprzedaży. Jednocześnie dały się słyszeć głosy, że najnowszemu dziecku Ubisoftu brakuje pewnego rodzaju specyficznej magii, którą posiadał jego poprzednik - Far Cry 2. Magii związanej z kreacją świata przedstawionego oraz audiowizualną otoczką. Dlatego też postanowiliśmy przygotować proste porównanie obu gier, prezntując w poniższym filmiku podobne sposoby interakcji z otoczeniem.
Zarówno druga jak i trzecia odsłona cyklu Far Cry używają silnika graficznego o nazwie Dunia, który jest mocno zmodyfikowaną wersją znakomitego CryEngine. Do tej pory powstały dwie iteracje tego silnika, z pierwszej korzystał Far Cry 2, z drugiej zaś Far Cry 3. Zmiany poczynione przez zespół programistów Ubisoft Montreal nie są tylko kosmetyczne i na pierwszy rzut oka widać różnicę oraz liczne usprawnienia. Szkoda jednak, że w "trójce" nie przyłożyli się dźwiękowcy - w FC2 sawanna jest pełna życia (choć nie widać zwierząt), w FC3 zwierząt nie brakuje, ale dżungla niezbyt spełnia wymagania naszej wyobraźni o niej. Zresztą, sprawdźcie sami. Obie gry prezentujemy w maksymalnych ustawieniach graficznych, oczywiście w wersji PC.
Konfiguracja sprzetowa wykorzystana do nagrania filmu:
Procesor: Intel Core i5-2500 3.30 GHz
Płyta główna: MSI P67A-GD55 (B3)
Karta graficzna: GeForce Gigabyte GTX 660 Ti
Pamięć RAM: 8GB
System operacyjny: Windows 7 64bit