autor: Szymon Liebert
Fallout: New Vegas przyniesie nowe konflikty, zmiany i dużą porcję hazardu
Niemiecki magazyn Gamestar opublikował zapowiedź gry Fallout: New Vegas, z której poznaliśmy następne szczegóły tej ciekawej produkcji. Studio Obsidian Entertainment, zatrudniające kilku współtwórców pierwszych odsłon post-nuklearnej serii, szykuje wiele interesujących pomysłów, choć wydaje się, że przynajmniej część z nich nie spodoba się miłośnikom pierwowzoru.
Niemiecki magazyn Gamestar opublikował zapowiedź gry Fallout: New Vegas, z której poznaliśmy następne szczegóły tej ciekawej produkcji. Studio Obsidian Entertainment, zatrudniające kilku współtwórców pierwszych odsłon post-nuklearnej serii, szykuje wiele interesujących pomysłów, choć wydaje się, że przynajmniej część z nich nie spodoba się miłośnikom pierwowzoru.
Informacje z powyższego czasopisma można odczytać ze skanów, które krążą po sieci i zawierają kilka nowych ujęć z samej gry. Produkcja ma trafić do sprzedaży jeszcze w tym roku i będzie korzystała z technologii Bethesdy, użytej przy okazji Fallouta 3. Od strony wizualnej tytuł wydaje się więc niemal identyczny – atrakcje tkwią w szczegółach i nowych rozwiązaniach.
Ostrzegamy, że za chwilę w tekście pojawią się spoilery – mówimy w końcu o treści oczekiwanej produkcji. Jedną z głównych lokacji w grze będzie Vault 21, czyli schron umieszczony pod miastem New Vegas. Do niedawna w okolicy rządziła frakcja New California Republic, która jednak straciła kontakt z innymi oddziałami i ma spore problemy z grupą Caesar’s Legion.
W momencie rozpoczęcia gry New Vegas będzie należało do „legionu Cezara”, chociaż walki nie ustaną. NCR wygra bitwę o tamę Hoovera z dobrze znanym Brotherhood of Steel, ale później straci kontakt także z tym oddziałem (baza „republiki” mieści się na lotnisku McCarren). Gracz wcieli się w kuriera, który miał dostarczyć paczkę do miasteczka Primm, ale został zaatakowany.
Co nowego w samej mechanice rozgrywki? Najbardziej kontrowersyjną zmianą jest połączenie umiejętności obsługiwania małych i dużych broni w jeden skill. Wszystkie bronie, które powodowały wybuchy, zostaną natomiast przypisane do zdolności „explosives”. W pewnym momencie fabuły, będziemy mogli też raz dziennie skorzystać z lasera orbitalnego Archimedes 2.
Podczas zabawy zwiedzimy między innymi Repcon, czyli byłą fabrykę rakiet, z której regularnie słychać wybuchy (podobno zasiedlają ją ghoule). Na bezdrożach zmierzymy się z nowym gatunkiem zmutowanych much o nazwie Cacadores. Pojawią się tez „znajdzki” w stylu figurek z Fallouta 3, które zwiększą statystyki gracza (na razie nie wiemy jak będą wyglądały).
New Vegas to miejsce pełne kasyn i hazardu, więc nie mogło zabraknąć mini-gierek. Wśród nich pojawią się: ruletka, Black Jack oraz automaty do gry w jednorękiego bandytę. Podobne elementy występowały w poprzednich odsłonach serii (każde miasteczko miało pokój „rozrywek”), ale nadal trudno powiedzieć czy produkcja zadowoli konserwatywnych fanów uniwersum.