Fallout 76 - „Zawiedliśmy wielu ludzi”, mówi Todd Howard
W sieci pojawił się historyczny wywiad, w którym Todd Howard, reżyser i producent wykonawczy w Bethesda Game Studios, okazał skruchę w związku z nieudaną przed laty premierą Fallouta 76.
Todda Howarda nie trzeba raczej nikomu przedstawiać. To jeden z najbardziej rozpoznawalnych projektantów gier wideo, który zasłynął ze swoich pragmatycznych, dość kapitalistycznych poglądów i paru bardzo popularnych RPG – dostarczył nam między innymi produkcje z serii The Elder Scrolls, a także Fallouta 3, Fallouta 4 i Fallouta 76. O tym ostatnim nasłuchaliśmy się w ostatnich latach wystarczająco wiele, głównie ze względu na jego fatalny stan techniczny w dniu premiery (i długo, długo po nim) oraz fakt, że pożądane elementy, jak na przykład NPC, zostały uwzględnione dopiero w tegorocznej aktualizacji Wastelanders.
Todd Howard nigdy nie wystosował oficjalnych przeprosin w sprawie Fallouta 76, co prawda przyznał się do paru popełnionych błędów na E3 w 2019 roku, ale było to raczej tło do całej prezentacji. Mamy grudzień 2020 (minęły ponad 2 lata od premiery pełnej wersji gry) i podjęte zostały kolejne kroki w celu odkupienia się w oczach fanów – wszystko dzięki wywiadowi udzielonemu na łamach serwisu The Guardian. Deweloper opowiedział w nim co nieco o tym, jak jego zdaniem radzi sobie dziś branża, a także o swoich miłych doświadczeniach z Among Us (ponoć spędza z grą studia InnerSloth naprawdę wiele czasu). Jeżeli jednak prześledzicie rozmowę uważnie, to usłyszycie magiczne, dosyć przełomowe słowa reżysera Fallouta 76, które można chyba odebrać jako okazanie skruchy. A brzmiały one właśnie tak:
Zawiedliśmy naprawdę wielu ludzi.
Pozostało nam więc jedynie uzbroić się w cierpliwość i liczyć na to, że w takim tempie gdzieś za 12 miesięcy uda nam się usłyszeć szczere „przepraszam”. Tymczasem jednak pozostawimy Was z inną ciekawą przemową Howarda, choć nie do końca prawdziwą:
- 5 rzeczy, za które pokochałem Fallouta 76 [SERIO]
- Recenzja gry Fallout 76 – zlepek wszystkiego i niczego
- Fallout 76 – poradnik do gry