autor: Janusz Guzowski
Everybody’s Gone to the Rapture ukaże się 11 sierpnia
Everybody’s Gone to the Rapture, apokaliptyczna przygodówka z widokiem FPP i otwartym światem, zadebiutuje na rynku 11 sierpnia. Tytuł ukaże się jedynie na konsole PlayStation 4.
Dyrektor artystyczny studia The Chinese Room – zespołu znanego z takich tytułów jak Dear Esther czy Amnesia: A Machine for Pigs – ujawnił, że najnowsza produkcja tego brytyjskiego dewelopera, Everybody’s Gone to the Rapture, ukaże się 11 sierpnia.
Gra została zapowiedziana w 2012 roku. Ma to być nietuzinkowa przygodówka z widokiem z perspektywy pierwszej osoby i otwartym światem. Akcja będzie toczyć się w Yaughton, niewielkiej wiosce położonej na terenie brytyjskiego hrabstwa Shropshire, którą poznajemy jako miasto widmo – brak mieszkańców, dziecięce zabawki pozostawione na placu zabaw, żniwa porzucone w połowie prac, martwe zwierzęta, a przede wszystkim zupełnie czarny, pozbawiony gwiazd wszechświat widoczny na monitorach lokalnego obserwatorium. W tym świecie, jak piszą twórcy, akcja zaczyna się w momencie końca świata.
W grze pojawi się sześcioro bohaterów, którzy próbują dowiedzieć się, co się stało i jednocześnie przygotować się (każdy na swój sposób) na nadciągającą bezgłośnie apokalipsę. Ma to być opowieść o zwykłych ludziach w niezwykłych okolicznościach. Całość koncentruje się na przedstawieniu intrygującej opowieści, a sercem rozgrywki są interakcje z otoczeniem i postaciami.
Twórcy zdają się stawiać w swojej produkcji pytanie – „co byś zrobił, wiedząc, że nadciąga koniec wszystkiego?”. Jest to klasyczny wątek cichej apokalipsy, przywodzącej na myśl film Melancholia Larsa von Triera, w którym koniec świata przychodzi spokojnie, bez wielkich efektów specjalnych i okazji do heroicznych wysiłków bohaterów, gdzie ważniejsze stają się pytania egzystencjalne i konieczność podjęcia decyzji o ostatnich chwilach własnego życia.
Everybody’s Gone to the Rapture będzie działał w oparciu o technologię CryEngine 3, co powinno zaowocować realistyczną i angażującą oprawą graficzną.
Z okazji ustalenia daty premiery uruchomiono oficjalną stronę internetową tytułu. Będzie można na niej znaleźć dodatkowe materiały wprowadzające w świat gry i przedstawiające jego bohaterów – fragmenty dzienników, audycji radiowych, grafiki czy motywy muzyczne. Obecnie możemy się zapoznać z ponad dwuminutowym utworem skomponowanym na potrzeby produkcji oraz fragmentem radiowego wywiadu udzielonego przez jedną z bohaterek gry – astrofizyczkę Katherine Collins. Oprócz tego twórcy zapowiadają uruchomienie klasycznego dziennika dewelopera, w którym będą się dzielić informacjami na temat postępów w produkcji. Zaprezentowano też nowe grafiki.
Everybody’s Gone to the Rapture ukaże się wyłącznie w wydaniu na konsole PlayStation 4. Początkowo planowano również wersję przeznaczoną na komputery osobiste, ale zrezygnowano z niej pod wpływem decyzji wydawniczej firmy Sony.