Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 września 2024, 20:09

autor: Zuzanna Domeradzka

Epicka strategia z „bitwami na rozum” w glorii i chwale opuściła pielesze Steam Early Access. Na premierę Mechabellum dostało pierwszy sezon i tryb rankingowy

Dzisiaj zadebiutowała pełna wersja strategii Mechabellum. Doceniona przez graczy produkcja z mechami otrzymała sporo nowinek, w tym tryb rankingowy czy kolejnych specjalistów.

Źródło fot. Game River
i

Dziś studio Game River wypuściło pełną wersję gry Mechabellum. Ta strategiczna produkcja typu auto-battler (czyli taka, w której nie mamy bezpośredniej kontroli nad własnymi jednostkami biorącymi udział w bitwach, co często wymaga więcej pomyślunku, niż gdybyśmy mieli pełną kontrolę) była rozwijana w ramach wczesnego dostępu od 11 maja 2023 r. i została bardzo ciepło przyjęta przez graczy – na Steamie 84% spośród ponad 8 tys. wystawionych recenzji jest pozytywnych.

Premiera wersji 1.0 Mechabellum przyniosła kilka istotnych nowinek. Najwięksi fani tytułu z mechami w roli głównej ucieszą się z wprowadzenia sieciowego trybu rankingowego. Produkcja stawia w końcu na zabawę z innymi graczami w trybach PvP, chociaż ćwiczyć swoje umiejętności można też ze sztuczną inteligencją.

Wraz z debiutem pełnej wersji rusza pierwszy sezon rozgrywek sieciowych, podczas którego będziemy mogli zdobyć specjalne nagrody. Każdy kolejny będzie trwał 3 miesiące, a jako całość stanowią one część oryginalnych planów deweloperów, którzy początkowo chcieli, aby Mechabellum 1.0 korzystało z modelu free-to-play z mikropłatnościami. W oparciu o opinie graczy podjęto jednak decyzję, iż tytuł pozostanie płatną produkcją (jej cena po premierze nie uległa zmianie i wynosi 67,99 zł, lecz do 3 października nabędziecie ją na Steamie za 47,59 zł).

Ponadto najnowsza aktualizacja wprowadziła do gry:

  1. nowych specjalistów;
  2. usprawnienia wizualne;
  3. odliczanie do końca rundy;
  4. opcję filtrowania „nieodpowiedniej zawartości” oraz skróty klawiszowe.

W najbliższym czasie twórcy Mechabellum mają skupić się na poprawie kolejnych błędów, aby zabawa w pełnej wersji gry była możliwie najbardziej przyjemna. Oprócz tego deweloperzy chcą wciąż rozwijać produkcję o nowinki, w tym dodatkowe jednostki, które zapowiedzieli jakiś czas temu.