Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 lipca 2007, 11:06

autor: Rafał Skierski

Ensemble: model sterowania w Halo Wars będzie rewolucyjny

Od lat developerzy starają się przenosić strategie czasu rzeczywistego na konsole, jednak wychodzi im to z różnym skutkiem. Przeważnie najwięcej krytycznych uwag gracze mają do sterowania, które średnio przystosowane jest do grania przy pomocy joypada. Graham Devine z Ensemble Studios (developer Halo Wars) twierdzi jednak, że RTS w uniwersum Halo zrewolucjonizuje gry tego typu na konsolach.

Od lat developerzy starają się przenosić strategie czasu rzeczywistego na konsole, jednak wychodzi im to różnie. Przeważnie najwięcej krytycznych uwag gracze mają do sterowania, które średnio przystosowane jest do joypada. Graham Devine z Ensemble Studios (developer Halo Wars) twierdzi jednak, że RTS w uniwersum Halo zrewolucjonizuje (pod względem sterowania) gry tego typu na konsolach.

„Myślę, że go [sposób sterowania] złamaliśmy” – mówi Devine. „Sądzę, że nasza gra przełamie lody. Jeśli spojrzysz na strategie na konsolach – od Pikmina po Comand & Conquer 3 – możesz zauważyć, że najlepszy model sterowania mają te, które od podstaw były tworzone na konsoli. Tymczasem tytuły, które były przenoszone z PC-ów na konsole, najczęściej nie sprawdzają się najlepiej na tych ostatnich.”

 

Ensemble: model sterowania w Halo Wars będzie rewolucyjny - ilustracja #1

 

„W związku z tym zdecydowaliśmy, że będziemy tworzyć naszą grę od samego początku tylko na konsolę. Sądzę, że gdy tylko spróbujecie systemu kontroli w naszej produkcji, zobaczycie, że jest on rewolucyjny. Jesteśmy bardzo z niego zadowoleni.”

Halo Wars ma ukazać się na początku przyszłego roku, wyłącznie na Xboxa 360. Twórcy zapowiedzieli, że na krótki czas przed wydaniem pełnej wersji, na Marketplace pojawi się grywalne demo do ściągnięcia.