Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 października 2007, 17:34

autor: Maciej Myrcha

Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.4

Po zarysie fabuły gry Enemy Territory: Quake Wars i pobieżnym przedstawieniu obu stron konfliktu, zabieramy się za rzut oka na pojazdy (pod tym określeniem kryją się również łodzie czy flota powietrzna).

Po zarysie fabuły gry Enemy Territory: Quake Wars i pobieżnym przedstawieniu obu stron konfliktu, zabieramy się za rzut oka na pojazdy (pod tym określeniem kryją się również łodzie czy flota powietrzna). W tym przypadku armia Stroggów została potraktowana nieco po macoszemu, ponieważ dysponuje prawie dwa razy mniejszą liczbą wspomnianych jednostek, nie oznacza to jednak, iż te pozostające do jej dyspozycji zostają zdominowane przez siły GDF.

Pojazdy dostępne dla żołnierzy Global Defence Force:

Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.4 - ilustracja #1

Husky Quad – nieuzbrojony, słabo opancerzony ale bardzo zwrotny i szybki quad dla jednego żołnierza. Doskonale sprawdza się w każdego rodzaju terenie. Często wykorzystywany przez Cover Opsów w czasie inwigilacji czy ostrzału wroga. Do jego zalet należy wspomniana już szybkość oraz manewrowość. Quad ten może zostać zrzucony za liniami nieprzyjaciela, kierowca natomiast ma możliwość użycia Anti-Missile Decoys („wabików” antyrakietowych).

Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.4 - ilustracja #2

Armadillo Truck – lekko opancerzony, szybki i zwrotny, z napędem na 4 koła pojazd transportowy, wykorzystywany głównie do przeprowadzania zwiadu. Na „pokład” zabiera kierowcę, strzelca (do obsługi zamontowanego na nim GPMG Machine-Gun) oraz 3 dodatkowych żołnierzy. Podobnie jak Husky Quad, w jego wyposażeniu znajdują się Anti-Missile Decoys.

Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.4 - ilustracja #3

Trojan Amphibious Personnel Carrier – jest to chyba jesten z najbardziej uniwersalnych pojazdów na polu walki. Jego opancerzenie chroni załogę praktycznie przed każdym ostrzałem (oprócz broni ciężkiej). Pojazd ten potrafi również „przedzierać” się przez zbiorniki wodne. W skład jego uzbrojenia wchodzi Machine Gun obsługiwany przez kierowcę oraz działko przeciwlotnicze, za które odpowiada strzelec. Do jego zalet należy również możliwość kontynuowania jazdy nawet z przebitymi oponami.

Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.4 - ilustracja #4

Titan Tank – ciężko opancerzony czołg, główny pojazd bojowy sił GDF. W skład jego uzbrojenia wchodzi działo oraz dwa karabiny maszynowe – jeden obsługiwany przez kierowce, drugi umieszczony w wieżyczce obsługiwany opcjonalnie przez dowódcę. Siła uzbrojenia i opancerzenia ma jednak swoją cenę – Titan nie jest zbyt szybki chociaż w momentach zagrożenia możliwe jest chwilowe zwiększenie mocy i przyspieszenie.

Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.4 - ilustracja #5

Mobile Command Post – czyli mobilne centrum dowodzenia, to ciężko opancerzony pojazd służący do zdobywania wrogich terenów. W momencie „osadzenia” go w danej lokacji, każdy żołnierz wojsk GDF może pokierować nim do celu. Mimo swojej niewielkiej prędkości, jego opancerzenie i uzbrojenie pozwalają na dość długie utrzymanie się pod ostrzałem nieprzyjaciela, aczkolwiek eskorta złożona z innych żołnierzy czy pojazdów jest w tym wypadku wskazana. W skład jego wyposażenia wchodzi m.in. Minigun oraz GPMG. Pojazd ten w wielu misjach wymagany jest do odniesienia zwycięstwa.

Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.4 - ilustracja #6

Platypus Assault Boat – szybka, niezwykle zwrotna acz nieopancerzona łódź patrolowa. Na pokład zabiera żołnierza kierującego nią oraz opcjonalnie żołnierza obsługującego zamontowany na niej GPMG Machine-Gun. Często używana jest do przerzutu żołnierzy GDF na tyły wroga, oczywiście przez zbiorniki wodne – w razie wykrycia umożliwia szybkie wycofanie się. Na jej pokładzie znajdują się także Anti-Missile Decoys.

Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.4 - ilustracja #7

Anansi Attack Copter – bardzo zwrotny, słabo opancerzony śmigłowiec, zabierający na pokład dwóch żołnierzy. Jego zaletami jest wspomniana już manewrowość oraz zamontowane na pokładzie działko Belly-Mounted Minigun i naprowadzane LAW Missiles. Anansi stanowi duże zagrożenia praktycznie dla wszystkich oddziałów Stroggów.

Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.4 - ilustracja #8

Bumblebee Hover Transport – średnio opancerzony środek transportu powietrznego wojsk GDF. Na jego pokład oprócz pilota może wejść do 4 żołnierzy armii GDF. Używany głównie do wspomnianego transportowania wojsk GDF na tyły wroga bądź też jako wsparcie na polu walki. Jego uzbrojenie to zamontowany GPMG Machine-Gun oraz 2 Miniguny. Dodatkowo obecnie na pokładzie żołnierze mogą korzystać ze swoich broni poprzez otwarte tylne drzwi.

Pojazdy dostępne dla żołnierzy Strogg:

Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.4 - ilustracja #9

Hog Scout Vehicle – lekko opancerzony, szybki i zwrotny pojazd służący głównie do przeprowadzania zwiadu na terenie wroga. Na jego pokładzie znajdować się może kierowca oraz operator zamontowanego Hyperblastera. Zaletą tego pojazdu jest również możliwość wygenerowania wysoce absorpcyjno/destrukcyjnej tarczy, która po uderzeniu we wrogie jednostki powoduje ich poważne obrażenia/uszkodzenia, przy czym sam pojazd doznaje tylko nieznacznych uszkodzeń. Kierowca może korzystać z dobrodziejstw Anti-Missile Decoys.

Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.4 - ilustracja #10

Desecrator HoverTank – duży, w miarę powolny, jednakże dobrze uzbrojony i opancerzony „czołg” Stroggów może zasiać ziarno strachu w sercu nawet najtwardszych weteranów. Można porównać go do naszpikowanej bronią istoty powoli acz nieubłaganie przemieszczającej się w stronę celu (po lądzie jak i po wodzie). Jego zaletą jest również tryb oblężenia, który zwiększa możliwości obronne na rzecz szybkości poruszania się. Na jego wyposażeniu znajduje się potężne działo plazmowe oraz zamontowany w kadłubie Hyperblaster.

Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.4 - ilustracja #11

Cyclops Heavy Walker – ciężko opancerzona maszyna krocząca, dysponująca ogromną siłę ognia – dwa działa plazmowe stanowią śmiercionośną broń przeciw oddziałom i pojazdom sił GDF (działa te jednak przeładowują się dość wolno co stanowi szansę na uszkodzenie pojazdu z bliskiej odległości). Dodatkowo może przemieszczać się po trudno dostępnym terenie pojawiając się znienacka na tyłach wroga, a także, podobnie jak HoverTank, przejść w tryb oblężenia zwiększając siłę ognia kosztem szybkości poruszania się.

Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.4 - ilustracja #12

Icarus GravPack – umożliwia jednostkom armii Stroggów na niespotykaną „wolność” poruszania się na polu walki. Dzięki krótkim impulsom żołnierze mogą wznosić się w powietrze, dzięki czemu przykładowo przeskoczenie wody czy budynku nie stanowi problemu. W wyposażeniu Icarus znajdują się także bomby typu Stroy, groźne zarówno dla piechoty jak i pojazdów sił GDF.

Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.4 - ilustracja #13

Tormentor Attack Craft – lekko opancerzony, bardzo szybki i zwrotny pojazd latający, wyglądem przypominający owada. Pilot Stroggów dosłownie „wpina” się w ten bio-mechaniczny pojazd, który w tym momencie staje się przedłużeniem jego woli. Tormentor posiada na wyposażeniu Plasma Cannon, pociski typu Strocket oraz Hyperblaster obsługiwany przez opcjonalnego strzelca pokładowego.

Linki do poprzednich części:

Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.1

Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.2

Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.3