autor: Aleksander Kaczmarek
Electronic Arts nie wierzy danym NPD Group. Jak naprawdę sprzedaje się Mass Effect 3?
Z raportu NPD Group wynika, że sprzedaż Mass Effect 3 na rynku amerykańskim przekroczyła w marcu pułap 1,3 mln egzemplarzy. Tymczasem koncern Electronic Arts utrzymuje, że liczba ta może być znacznie większa.
Wczoraj informowaliśmy, że finalna część kosmicznej trylogii Mass Effect znalazła się na szczycie marcowego zestawienia najchętniej kupowanych gier na rynku amerykańskim. Serwis Joystiq, powołując się na dane NPD Group, poinformował, że w ciągu nieco ponad trzech tygodni od dnia premiery dzieło deweloperów z korporacji BioWare rozeszło się za oceanem w nakładzie 1,3 mln egzemplarzy. Zdaniem przedstawiciela koncernu Electronic Arts faktyczne liczby są znacznie wyższe, bowiem w raporcie nie uwzględniono wiarygodnych wskaźników sprzedaży w dystrybucji elektronicznej.
O tym, że trzecia część przygód komandora Sheparda będzie hitem wiadome było od dawna. Fakt, że gra sprzedaje się lepiej niż poprzednia część cyklu także nikogo nie powinien dziwić, biorąc pod uwagę chociażby rekordowo duże zainteresowanie ofertą przedsprzedaży oraz znakomite wyniki z dnia premiery. Spodziewając się tego wydawca rozesłał do sklepów na całym świecie ponad 3,5 mln egzemplarzy Mass Effect 3. W jakim stopniu początkowy nakład został wyczerpany?
Jeśli wierzyć danym serwisu vgchartz, grę kupiło dotąd 3,4 mln graczy, z czego najwięcej, bo aż 2,25 mln, użytkowników konsoli Xbox 360. Raport NPD Group wspomina o 1,3 mln kopii, ale trzeba wyraźnie zaznaczyć, że dotyczy to wyłącznie rynku amerykańskiego, a na dodatek jedynie pierwszych trzech tygodni od premiery (od 6 do 31 marca).
Koncern Electronic Arts póki co nie spieszy się z ujawnieniem dokładnych liczb, choć jego przedstawiciel przekonuje, że prezentowane dane mogą być mocno zaniżone z uwagi na mało wiarygodny sposób zbierania informacji.
„Sądzimy, że miesięczne raporty NPD stanowią bardzo słaby wyznacznik wyników branży jeśli chodzi o sprzedaż elektroniczną – włączając w to dystrybucję za pośrednictwem platformy Origin, a także sprzedaż DLC, gier na smartfony czy społecznościowych(…). Traktowanie tych raportów jako dokładnego obrazu branży jest dziś ryzykownym założeniem” - stwierdził John Reseburg z Electronic Arts w wypowiedzi dla serwisu Joystiq.
Wszystkich zainteresowanych bliższymi szczegółami na temat gry Mass Effect 3 zachęcamy do przeczytania recenzji i obejrzenia najciekawszych materiałów wideo związanych z tą produkcją.
- Krwawe żniwa na Ziemi – recenzja gry Mass Effect 3
- Mass Effect 3: Nie poddamy Ziemi - zwiastun rozszerzony (PL)
- Video Mass Effect 3 (PC) - kulisy produkcji #1
- Video Mass Effect 3 (PC) - Saga Mass Effect (PL)