Eden Star – pierwszy zwiastun z sandboksa science-fiction
Studio Flix Interactive wypuściło pierwszy zwiastun z przygodowej gry akcji Eden Star. Projekt połączy sandboksową swobodę z systemem parkouru wzorowanym na Mirror’s Edge, a wszystko to ubierze w ładną grafikę napędzaną silnikiem Unreal Engine 3.
Niezależne studio Flix Interactive opublikowało pierwszy zwiastun projektu Eden Star, czyli ambitnej przygodowej gry akcji, która ma połączyć sandboksową swobodę z platformówkowymi elementami parkouru. Produkcja powstaje wyłącznie z myślą o pecetach, a jej premiera zapowiadana jest na przyszły rok. Natomiast za kilka miesięcy zadebiutować ma wersja alfa.
Twórcy próbują dostać się na serwis Steam za pośrednictwem usługi Greenlight. Eden Star korzysta z silnika Unreal Engine 3. Z tego powodu planowane są wersje na systemy Windows i OSX, a mało prawdopodobna jest edycja na Linuxa. Warto dodać, że twórcy zamierzają zaimplementować obsługę okularów VR Oculus Rift.
Akcja gry osadzona zostanie na planecie Pharus 7. Naszym podstawowym zadaniem będzie gromadzenie minerałów, które wykorzystamy do konstruowania nowych narzędzi, służących do kształtowania otoczenia. Najważniejszym gadżetem ma być RMD, czyli rękawica pozwalająca na poruszanie przedmiotami na odległość. Światem gry rządzić będzie realistyczny silnik fizyczny, więc np. ścianę zniszczymy rzucając w nią ciężkim obiektem.
Powierzchnię Pharus 7 zamieszkiwać mają liczni wrogowie, więc sporo czasu spędzimy na walce. Nie zabraknie też zagrożeń środowiskowych. Przeżycie ułatwią nam akrobatyczne umiejętności bohatera. Element ten zostanie zrealizowany w stylu wzorowanym na Mirror’s Edge i system parkouru wykorzystamy zarówno podczas eksploracji, jak i starć z nieprzyjaciółmi.
Jeśli zginiemy to postać zostanie wskrzeszona w specjalnej komorze. Sprawi to, że podczas walki kluczową rolę odegra obrona tego urządzenia. Nie będzie to łatwe, gdyż jego działanie napędzać mają rdzenie generujące energię Teslinum, która przyciągać będzie wszystkich wrogów z okolicy. Ponadto komora posłuży to przeobrażania zebranych minerałów w surowce służące do budowy struktur i konstrukcji uzbrojenia.