EA Sports WRC oficjalnie zapowiedziane; następca DiRT Rally 2.0 na zwiastunie
Wreszcie zobaczyliśmy pierwszy zwiastun EA Sports WRC, czyli nowego symulatora rajdów od Codemasters, który stanowi de facto kontynuację DiRT Rally 2.0. Znamy też datę premiery – jest dość nieodległa – a także cenę i wymagania sprzętowe.
Wreszcie się doczekaliśmy. Po niezliczonych miesiącach zbierania plotek i poszlak firma Codemasters oficjalnie zapowiedziała swój nowy symulator rajdów, zatytułowany EA Sports WRC (albo po prostu WRC, sądząc po sklepowych kartach).
Wraz z publikacją poniższego zwiastuna potwierdzono ubiegłotygodniowy przeciek – gra zadebiutuje 3 listopada na PC, PS5 i XSX/S. Osobom, które zdecydują się na zamówienie przedpremierowe, zostanie zaoferowany wczesny dostęp od 31 października.
O ile sam trailer nie zdradza zbyt wiele, dużo dodatkowych informacji znajdujemy na oficjalnej stronie gry. Przede wszystkim twórcy obiecują, że będzie to najbardziej realistyczna gra w ich dorobku – posuwają się wręcz do użycia sloganu „nowa generacja simracingu”.
Chyba nie musimy się zatem martwić, iż gdzieś uleci „hardkorowy” charakter DiRT Rally. Jednocześnie Codemasters uspokaja mniej doświadczonych graczy, zapowiadając szeroki zakres konfiguracji modelu jazdy. Znajdą się nawet uproszczone notatki pilota dla żółtodziobów.
Ponadto potwierdzono „tryb budowniczego”, o którym słyszeliśmy wcześniej nieoficjalnie. Będziemy mogli zaprojektować od podstaw własną rajdówkę, począwszy od komponentów podwozia, a skończywszy na personalizacji różnych zewnętrznych i wewnętrznych szczegółów maszyny.
Jednak największą ciekawostkę stanowi chyba fakt, że Codemasters porzuciło własną technologię Ego na rzecz Unreal Engine. Korzyścią z zastosowania tego silnika ma być dostarczenie „dłuższych i bardziej szczegółowych tras, niż było to wcześniej możliwe”.
Twórcy obiecują ponad 600 kilometrów dróg w 18 „oficjalnych” lokacjach z kalendarza WRC. Na premierę zabraknie tylko Rajdu Europy Środkowej, składającego się z odcinków na pograniczu Niemiec, Czech i Austrii – zostanie dodany w aktualizacji.
Ponadto możemy liczyć na 78 samochodów rajdowych z ostatnich 60 lat – od najnowszych, hybrydowych modeli klasy Rally1 po legendarne maszyny, od których zaczęła się historia WRC. Ich częściową listę znajdziecie tutaj.
Wspomnę jeszcze, że ruszyło przyjmowanie preorderów i potwierdziły się pogłoski o relatywnie niskiej cenie. Na Steamie EA Sports WRC w przedsprzedaży kosztuje 206,91 zł (kwota promocyjna, obniżona o 10% do 3 listopada), a w PS Store i sklepie Xboxa po 229,90 zł.
Martwi natomiast to, że według sklepowych kart gra nie zaoferuje polskiej wersji językowej. Skoro jednak nawet NFS Unbound dostał lokalizację z dubbingiem, możemy żywić nadzieję, iż jest to jedynie tzw. placeholder.
Na koniec podaję jeszcze wymagania sprzętowe (za Steamem):
EA Sports WRC – minimalne wymagania sprzętowe PC
- Procesor: Intel Core i5-9600K / AMD Ryzen 5 2600X
- Pamięć RAM: 8 GB
- Karta graficzna: GeForce GTX 1060 / Radeon RX Vega 56
- Miejsce na dysku: 80 GB
- System: Windows 10 64-bit
EA Sports WRC – zalecane wymagania sprzętowe PC
- Procesor: Intel Core i5-10600K / AMD Ryzen 7 3700X
- Pamięć RAM: 16 GB
- Karta graficzna: GeForce RTX 2070 / Radeon RX 5700 XT
- Miejsce na dysku: 80 GB
- System: Windows 10 64-bit
Ten materiał nie jest artykułem sponsorowanym. Jego treść jest autorska i powstała bez wpływów z zewnątrz. Część odnośników w materiale to linki afiliacyjne. Klikając w nie, nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!