Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 kwietnia 2025, 14:05

EA FC 25 wprowadza płatną przepustkę premium. Nowy precedens wzbudził obawy fanów piłkarskiej serii

7. sezon EA Sports FC 25 uwzględnia nowy rodzaj przepustki, w teorii możliwej do kupienia bez wydawania pieniędzy. Jednakże część graczy niepokoi taki precedens.

Źródło fot. EA Sports.
i

EA Sports FC 25 otrzymało własną „przepustkę bojową” w wersji premium – jako pierwsza odsłona piłkarskiej serii firmy Electronic Arts.

Season Seven Premium Pass kosztuje 500 tysięcy monet Ultimate Team w grze lub tysiąc sztuk waluty premium (FC Points; oficjalnie 1050 FCP to wydatek około 50 złotych). W porównaniu do standardowej darmowej przepustki 7. sezonu (Team of the Season), zawiera on dodatkowe 40. poziomów nagród, przy czym niektóre „tiery” oferują wybór między zawodnikami, monetami i elementami kosmetycznymi.

Poza tym do zdobycia są pakiety Ultimate Team (co ważne, gra po raz pierwszy pozwoli na wymienianie się niektórymi z nich), tzw. ewolucje (czyli ulepszenia statystyk piłkarzy). Na ostatnim poziomie graczę mogą zdobyć Francka Ribery’ego jako „nieśmiertelnego”.

Źródło: EA Sports.

Część graczy już narzeka na kolejny wydatek w grze, która sama jest dostępna w cenie produkcji „premium”. Pojawiają się nawet oskarżenia o praktykę „pay-to-win” – raczej mało zasadne, biorąc pod uwagę: a) konieczność aktywnego grania w celu zdobycia najmocniejszych zawodników i b) istnienie pakietów Ultimate Team.

Niektórych internautów bardziej martwi precedens niż sama przepustka premium 7. sezonu – obawiają się, że w przypadku powodzenia Season Seven Premium Pass kolejna przepustki będą, na przykład, dużo droższe w Ultimate Team Coins, które można zdobyć za aktywną grę. Innymi słowy, że EA Sports będzie „zachęcać” do wydania pieniędzy.

  1. Recenzja gry EA Sports FC 25 – byłoby bardzo dobrze, gdyby nie te bugi

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej