Dziś premiera Cities: Skylines 2, kontynuacji króla gier o budowaniu miast [Aktualizacja]
Na ten moment czekało wielu fanów city builderów. Już dziś będą mogli oni wcielić się w wirtualnych budowniczych miast w grze Cities: Skylines II.
Aktualizacja: Gra jest już dostępna na PC.
Ponad 8 lat minęło od premiery gry Cities: Skylines. Nic więc dziwnego, że zakochani w „jedynce” fani z niecierpliwością wyczekiwali premiery kontynuacji. O tym, czy deweloperzy ze studia Colossal Order sprostali, bez wątpienia, sporym wymaganiom graczy, przekonamy się w ciągu najbliższych godzin, ponieważ właśnie dzisiaj na rynku debiutuje Cities: Skylines II.
- Podobnie, jak oryginał, kontynuacja początkowo zostanie wydana przez firmę Paradox wyłącznie na komputerach osobistych. Port na konsole PlayStation 5 i Xbox Series X/S pojawi się dopiero wiosną przyszłego roku.
- Cities: Skylines II można zakupić w wersji cyfrowej na Steamie lub sklepie Microsoft (gra zostanie odblokowana około godziny 18:00).
- Chętni mogą wybierać tam pomiędzy dwoma wariantami gry: podstawowym (za 231,99 zł na Steamie lub 229,99 na Microsoft Store) i Ultimate Edition (za 415,99 zł na Steamie, lub 414,99 zł na Microsoft Store).
- Cities: Skylines II oferuje lokalizację kinową, czyli z polskimi napisami.
- Na oficjalnej stronie studia Colossal Order w ostatnich dniach opublikowany został nowy, sześcioczęściowy dziennik deweloperski, w którym przybliżono kilka istotnych kwestii związanych z grą (m.in. modowanie, balans rozgrywki, edytor).
- Polecamy Waszej uwadze także newsy powstałe na podstawie obszernych wpisów i materiałów publikowanych przez twórców na przestrzeni ostatnich miesięcy (m.in. drogi, ruch drogowy, transport, strefy, usługi, mapy, małe miasta).
Cities: Skylines II – recenzje
Oczekiwania względem Cities: Skylines II były ogromne. Po bardzo udanym, regularnie rozwijanym oryginale, który mimo upływu lat, wciąż cieszy się wielką popularnością, gracze oczekiwali czegoś równie, a może nawet znacznie lepszego. Co prawda, na ich wrażenia z gry musimy jeszcze trochę poczekać, ale jeśli będą one podobne do tych, które mieli branżowi dziennikarze, twórców czeka naprawdę ciężka jesień.
Największą bolączką wersji recenzenckiej była jej słaba optymalizacja. Krytycy mieli również wrażenie, jakby grali w wersję beta gry. Ich zdaniem produkcja została też okrojona z wielu funkcji znanych z „jedynki”.
Niemniej pod wieloma względami Cities: Skylines II może uchodzić za wzór city buildera. Dzieło Colossal Order chwalone jest za uproszczony i dzięki temu bardziej intuicyjny względem oryginału interfejs. W opinii niektórych samo budowanie miast jest nawet przyjemniejsze niż w pierwszej części. Jeśli więc deweloperzy dopracują produkcję pod względem technicznym, możemy śmiało założyć, że będzie to najlepsza strategia ekonomiczna na rynku.
W momencie pisania tej wiadomości Cities: Skylines II w serwisie OpenCritic może się pochwalić średnią not na poziomie 76 punktów, aczkolwiek produkcję poleca tylko 62% dziennikarzy (na podstawie 32 recenzji).
Z opinią naszego redakcyjnego kolegi możecie zapoznać się poniżej:
Twórcy odpowiadają na pytania fanów
Z okazji premiery Cities: Skylines II deweloperzy z Colossal Order wzięli udział w sesji AMA na Reddicie, gdzie odpowiedzieli fanom na najbardziej palące pytania.
Z informacji, jakie przekazali twórcy, dowiedzieliśmy się, że są oni świadomi problemów z optymalizacją i już pracują nad ich rozwiązaniem. W pierwszej kolejności programiści starają się:
- wyeliminować efekt stutteringu (zacinania się gry);
- poprawić optymalizację i zbalansować wydajność procesora graficznego poprzez „zmniejszenie liczby procesów na klatkę i optymalizację/balansowanie efektów (głównie głębię ostrości, globalne oświetlenie i wolumetrię), które można tymczasowo wyłączyć lub ograniczyć w ustawieniach, aby uzyskać przyzwoite fps-y”;
- dokończyć optymalizację CPU.
Deweloperzy zapowiedzieli, że w najbliższym czasie Cities: Skylines II otrzyma kilka małych łatek naprawczych oraz jedną dużą aktualizację. Raz jeszcze odnieśli się także do aspektu modowania gry, zaznaczając, że edytor i pełne wsparcie dla modów trafią do gry jakiś czas po premierze (jak zaznaczają: „nie jest to kwestia dni”).
W ramach ciekawostki warto wspomnieć, że zespół Colossal Order liczy aktualnie mniej niż 30 osób.
Cities: Skylines II – nowe minimalne wymagania sprzętowe PC
- System operacyjny: Windows 10 64-bit
- Procesor: Intel Core i7-6700K / AMD Ryzen 5 2600X
- Pamięć RAM: 8 GB
- Karta grafiki: Nvidia GeForce GTX 970 (4 GB) lub odpowiednik AMD
- Miejsce na dysku: 60 GB dostępnej przestrzeni
Cities Skylines II – nowe zalecane wymagania sprzętowe PC
- System operacyjny: Windows 10 / Windows 11 64-bit
- Procesor: Intel Core i5-12600K / AMD Ryzen 7 5800X
- Pamięć RAM: 16 GB
- Karta grafiki: Nvidia GeForce RTX 3080 (10 GB) lub odpowiednik AMD
- Miejsce na dysku: 60 GB dostępnej przestrzeni
Ten materiał nie jest artykułem sponsorowanym. Jego treść jest autorska i powstała bez wpływów z zewnątrz. Część odnośników w materiale to linki afiliacyjne. Klikając w nie, nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!