Dziesiąte urodziny Command & Conquer!
Dokładnie dziesięć lat temu na rynku elektronicznej rozrywki zadebiutowała gra Command & Conquer. Druga w dorobku Westwood Studios strategia czasu rzeczywistego była oczekiwana na równi z kontynuacją WarCraft, produkowaną przez Blizzard Entertainment.
Dokładnie dziesięć lat temu na rynku elektronicznej rozrywki zadebiutowała gra Command & Conquer. Druga w dorobku Westwood Studios strategia czasu rzeczywistego była oczekiwana na równi z kontynuacją WarCraft, produkowaną przez Blizzard Entertainment . Dziś po wzajemnej rywalizacji nie ma już śladu, ale dziesięć lat temu to właśnie obie wspomniane wyżej firmy dyktowały warunki i walczyły o klienta w zdobywającym coraz większą popularność gatunku.
Wydana na dwóch płytach kompaktowych gra została bardzo wysoko oceniona zarówno przez krytyków jak i graczy. Dwie potężne frakcje (Brotherhood of Nod oraz GDI), trzydzieści fantastycznych scenariuszy, kilkanaście jednostek dla każdej ze stron (z czego większość różniła się pomiędzy sobą), tryb multiplayer, wreszcie ponad 60 minut przerywników filmowych – tego jeszcze w RTS-ach nie było (a przynajmniej nie na taką skalę). Command & Conquer okazał się bestsellerem (również w Polsce), co zaowocowało wpisem do Księgi Rekordów Guinessa (pierwszy produkt na PC, który sprzedał się w nakładzie dziesięciu milionów sztuk). Przedstawiciele Westwood Studios poszli wkrótce za ciosem i stworzyli całą masę gier z Command & Conquer w tytule – jedne równie ciekawe, inne wręcz przeciwnie. Dziś marka należy do Electronic Arts, a w planach jest trzecia odsłona bliźniaczego cyklu o nazwie Command & Conquer: Red Alert.
Wszystkich zainteresowanych historią marki Command & Conquer zapraszamy do lektury jednego z naszych starszych artykułów.