Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 lutego 2025, 19:11

autor: Michał Harat

Electronic Arts doceniło niestrudzoną społeczność Command & Conquer. Firma udostępniła kod źródłowy 4 gier i rozszerzyła wsparcie Steam Workshop

Serię Command & Conquer czeka wkrótce druga młodość. Electronic Arts ogłosiło dwie inicjatywy, które znacząco mogą wpłynąć na rozwój klasycznych odsłon cyklu. Społeczność fanów otrzymała do rąk m.in. kod źródłowy kilku tytułów.

Źródło fot. Electronic Arts
i

Electronic Arts ogłosiło dziś dwie istotne inicjatywy dotyczące serii Command & Conquer, które powstały w ścisłej współpracy ze społecznością graczy. W ramach tych działań firma udostępniła oficjalny kod źródłowy kilku klasycznych odsłon cyklu, a także rozszerzyła wsparcie dla Steam Workshop, umożliwiając łatwiejsze publikowanie i udostępnianie map oraz modyfikacji.

Kod źródłowy klasycznych gier C&C

Pierwszą ze wspomnianych inicjatyw, mających na celu wsparcie społeczności C&C, jest publikacja pełnego kodu źródłowego dla kilku kultowych gier z serii. Dotyczy to:

  1. Command & Conquer (Tiberian Dawn);
  2. C&C Red Alert;
  3. C&C Renegade;
  4. C&C Generals wraz z dodatkiem Zero Hour.

Dzięki temu społeczność otrzyma możliwość głębszej ingerencji w strukturę gier, co otworzy z kolei drogę do dalszego ich rozwoju, patchowania oraz tworzenia nowych treści. Kod źródłowy jest dostępny na oficjalnym profilu Electronic Arts na GitHubie.

Wsparcie Steam Workshop dla kolejnych gier

Drugą kluczową informacją jest dodanie obsługi Steam Workshop dla kolejnych odsłon serii, co umożliwi graczom łatwiejsze udostępnianie swoich map i modyfikacji pozostałym entuzjastom C&C. Dodatkowo zaktualizowano również wszystkie narzędzia Mission Editor i World Builder. Pełna lista nowych gier, które otrzymały wsparcie, obejmuje:

  1. C&C Renegade;
  2. C&C Generals z dodatkiem Zero Hour;
  3. C&C 3: Tiberium Wars i Kane’s Wrath;
  4. C&C Red Alert 3 i Uprising;
  5. C&C 4: Tiberian Twilight.

Pakiet C&C Modding Support

Aby ułatwić proces tworzenia modyfikacji, EA udostępniło także „C&C Modding Support Pack”, który zawiera źródłowe pliki XML, Schema, Script, Shader i Map dla gier wykorzystujących silnik SAGE.

Według Jima Vesselli z EA oraz Luke’a „CCHypera” Feenana, weterana społeczności C&C, decyzja o otwarciu kodu źródłowego i dodaniu obsługi Steam Workshop to ukłon w stronę fanów, którzy przez lata podtrzymywali przy życiu serię Command & Conquer. Więcej informacji, a także dostęp do kodu źródłowego i narzędzi modderskich, możecie znaleźć na oficjalnym profilu EA na GitHubie oraz specjalnym wątku na Redditcie.

C&C na Steamie

Warto też wspomnieć, że na Steamie właśnie ukazało się darmowe Command & Conquer Tiberium Alliances (które do tej pory dostępne było wyłącznie z poziomu przeglądarki).

  1. Karta Steam C&C Tiberium Alliances

Oprócz tego pozostałe gry z serii dostępne na platformie Valve trafiły na wyprzedażC&C The Ultimate Collection kupicie teraz za 30 zł, a C&C Remastered Collection za 26,97 zł.

Michał Harat

Michał Harat

Ukończył filologię polską ze specjalnością dziennikarską na UG. W grach zakochał się w wieku 4 lat, kiedy starszy kuzyn włączył mu zakurzonego Pegasusa. Pierwszy tytuł – Wolfensteina 3D – przeszedł w piwnicy swojego kumpla z zerówki (jego ojciec trzymał tam przestarzałego peceta). Dziś gra już niemal wyłącznie na konsolach, głównie na Switchu i PlayStation, ale ma też sporo retrosprzętu, na którym nadrabia to, co go ominęło za dzieciaka. O każdej produkcji soulsborne mówi, że „to dobra gra, być może najlepsza”. W wolnym czasie czyta książki, które nikogo nie interesują i chodzi na siłownię. Jest fanem mangi Berserk i filmów od wytwórni A24.

więcej