Dystrybucja cyfrowa w marcu - doskonałe wyniki Tom Clancy's The Division
Firma SuperData opublikowała raport dotyczący popularności gier wideo w cyfrowej dystrybucji w marcu bieżącego roku. Dowiedzieliśmy się m.in., że bardzo dobry wynik na pecetach i konsolach zanotowało Tom Clancy’s The Division. Ponadto triumfy święciły League of Legends (free-to-play), World of Warcraft (MMO) oraz Clash of Clans (mobilne).
Grupa analityczna SuperData opublikowała raport podsumowujący przychody z dystrybucji cyfrowej gier pecetowych, konsolowych i mobilnych za marzec tego roku. W sumie ten segment rynku na całym świecie wygenerował 6,2 mld dolarów, czyli o 5% więcej niż w analogicznym okresie 2015 r.
Najszybciej rozwijającą się kategorią były konsole z 23% wzrostem w porównaniu z marcem zeszłego roku. Dobrze poradziły sobie także rynki pecetowe, mobilne i MMO. Spadek przychodów (o 10%) stał się udziałem wyłącznie gier przeglądarkowych, w tym tych dostępnych z poziomu serwisów społecznościowych. Fani tego typu produkcji w coraz większym stopniu przestawiają się bowiem na zabawę za pomocą tabletów i smartfonów.
Najlepiej sprzedająca się grą w dystrybucji cyfrowej w marcu było Tom Clancy’s The Division, które wygenerowało 109 mln dolarów. Pełne wyniki według przychodu w poszczególnych kategoriach prezentują się następująco:
Wyniki według kategorii w marcu 2016 roku:
Przychody ze sprzedaży gier na PC wraz z dodatkami:
2. Counter-Strike: Global Offensive
3. Starcraft II
4. Fallout 4
5. Minecraft
Przychody ze sprzedaży gier na konsole wraz z dodatkami:
2. Call of Duty: Black Ops III
3. FIFA 16
5. Fallout 4
Przychody z płatnych MMO:
2. Lineage
3. Star Wars: The Old Republic
4. Tera Online
5. Blade & Soul
Przychody z gier free-to-play na PC:
2. CrossFire
5. Dota 2
Przychody z gier przeglądarkowych i społecznościowych:
2. Slotomania
4. FarmVille
Przychody z gier mobilnych:
1. Clash Royale