Przedstawiciel Techlandu zdradza szczegóły o easter eggach w Dying Light 2
Główny projektant poziomów studia Techland, Piotr Pawlaczyk, zdradził, że w Dying Light 2 znajdzie się sporo easter eggów nawiązujących do popkultury, mediów i poprzedniej odsłony. Wspomniał także o nieznalezionych „pisankach” w pierwszej części gry.
Serwis internetowy MP1st.com podzielił się fragmentem rozmowy z Piotrem Pawlaczykiem ze studia Techland, głównym projektantem poziomów gry Dying Light 2. Wymiana zdań dotyczyła easter eggów, które pojawią się w nowej produkcji, oraz tego, czy wszystkie „jaja wielkanocne” z pierwszej odsłony Dying Light zostały już w zupełności odkryte. Pawlaczyk zdradził, że w drugiej odsłonie znajdzie się mnóstwo odniesień do popkultury, wszelkiego rodzaju mediów czy poprzedniej części.
Oczywiście w Dying Light 2 znajdzie się pełno easter eggów – jak mogłoby być inaczej? Pojawią się odniesienia do klasycznych hitów filmowych, mrugniemy okiem w stronę wielu gier. Natomiast najwięcej nawiązań będzie do znajdującej się głęboko w naszych sercach produkcji – Dying Light.
Z kolei odnosząc się do nieznalezionych do tej pory „pisanek” z pierwszego Dying Light, Pawlaczyk wspomniał, że większość dużych zagadek została rozwiązana, a „jaj wielkanocnych” znaleziona. Genialne odniesienia do kultowych gier takie jak ukryty poziom stylizowany na World 1-1 w Super Mario Bros. czy zgrabnie wplecione nawiązania do popkultury w dialogach i notatkach są świetnym dodatkiem do samej rozgrywki. Dobrze, że tych nie zabraknie również w drugiej części.
Co do nieodkrytych do tej pory ciekawostek, Piotr opowiada zaledwie o kilku graffiti, które możemy znaleźć w grze. Jedno, znajdujące się w pobliżu Wieży – schronienia dla osób przetrwałych tragedię, jaka miała miejsce w mieście Harran – jest nawiązaniem do zespołu zajmującego się projektowaniem poziomów do Dying Light; na ulicznym dziele można zobaczyć jego tagi. Drugie graffiti, na które częściej trafiamy w świecie gry, to słowo „NoMesh” występujące w edytorze świata, z którego korzystali twórcy podczas produkcji. „NoMesh” był sposobem na oznaczenie obiektów, które z jakiegoś powodu zostały odrzucone przez system – napis wyświetlał się przy nich, kiedy pojawiały się w programie. W dodatku The Following możemy także znaleźć zespół muzyczny o takiej nazwie.
Premiera Dying Light 2 została zaplanowana na 7 grudnia 2021 roku. Gra ma pojawić się na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 4/5, jak i Xbox One oraz Series X/S.
- Widzieliśmy Dying Light 2 i bardzo nam się podoba
- Recenzja gry Dying Light - poważniejsze, lepsze i ładniejsze Dead Island
- Dying Light - poradnik do gry