autor: Kamil Zwijacz
Dying Light 11 lutego otrzyma demo?
Wydawca polskiej gry akcji Dying Light, firma Warner Bros. Interactive Entertainment, opublikował krótki zwiastun produkcji. Nie prezentuje on nic konkretnego, ale ponoć jest to zapowiedź wersji demonstracyjnej. Zagadka zostanie rozwiązana 11 lutego.
Firmy Techland (deweloper) i Warner Bros. Interactive Entertainment (wydawca) opublikowały nowy zwiastun polskiej gry akcji Dying Light, zapowiadający jakieś tajemnicze wydarzenie. Karty zostaną odkryte 11 lutego, ale wpis zamieszczony w serwisie społecznościowym Twitter sugeruje, że chodzi o wersję demonstracyjną rodzimej produkcji. Możliwe też, że ujawniona zostanie data premiery, ale na razie to tylko gdybanie – zagadka zostanie rozwiązana w najbliższy wtorek. Pewnym za to jest, że Dying Light zapowiada się na jeden z najlepszych tytułów w dorobku deweloperów z firmy Techland i ukaże się jeszcze w tym roku na konsolach PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360 oraz komputerach osobistych.
Produkcja została ujawniona w maju 2013 roku, kiedy to od razu podzielono się sporą ilością informacji dotyczących Dying Light. Pisząc w wielkim skrócie, wygląda na to, że tytuł będzie połączeniem Dead Island z Mirror's Edge. Gracz wcieli się w jednego z bohaterów, który trafił do miasteczka opanowanego przez tajemniczy wirus, zamieniający ludzi w zombie. W odróżnieniu od innych produkcji tego typu, polski projekt został podzielony na jakby dwie części, z rozgrywką odbywającą się w ciągu dnia i w nocy.
Gdy zapada ciemność, przeciwnicy przestają być niezdarnymi i w miarę łatwymi celami. Ich zmysły wyostrzają się, a siła i szybkość znacznie wzrastają. W związku z tym gameplay z wesołego skakania po dachach, zastawiania pułapek i walki, zamienia się w skradankę. Natomiast, gdy zostanie zauważeni, to jedyną szansą na ocalenie jest ucieczka.
Dying Light będzie pierwszą produkcją wykorzystującą szóstą generację autorskiej technologii firmy Techland - Chrome Engine. Silnik stworzony został z myślą o konsolach nowej generacji (PlayStation 4 oraz Xbox One) oraz komputerach PC, jednak równie dobrze radzi sobie na starszych urządzeniach (Xbox 360, PlayStation 3). Najnowsze rozwiązania, według producentów, pozwalają na generowanie jeszcze większych i bardziej szczegółowych światów, okraszonych zmiennymi warunkami pogodowymi, ulepszonym systemem oświetlenia i nie tylko.