Dwie wersje gry Peter Jackson's King Kong na PC
Na rynku zadebiutują nie jedna, a dwie wersje gry Peter Jackson’s King Kong na PC – takie ciekawostki można znaleźć na stronie koncernu UbiSoft. Oprócz klasycznej edycji, która trafi do sklepów już pojutrze, dostępna będzie również edycja specjalna, wymagająca do działania kart graficznych obsługujących Pixel Shader 3.0.
Na rynku zadebiutują nie jedna, a dwie wersje gry Peter Jackson’s King Kong na PC – takie ciekawostki można znaleźć na stronie koncernu UbiSoft. Oprócz klasycznej edycji, która trafi do sklepów już pojutrze, dostępna będzie również edycja specjalna, wymagająca do działania kart graficznych obsługujących Pixel Shader 3.0.
Wzbogaconą wizualnie wersję King Konga będzie można zdobyć tylko i wyłącznie drogą elektronicznej dystrybucji. Ściąganie można rozpocząć już dziś – gra będzie jednak gotowa do uruchomienia dopiero od czwartku, 17 listopada, czyli w dniu światowej premiery. Rekomendowane wymagania sprzętowe edycji specjalnej wyglądają następująco: Pentium 4 3.0 GHz/Athlon 3000+, 2 GB RAM, karta graficzna obsługująca Pixel Shader 3.0 i Vertex Shader 3.0 – ATI X1800/NVIDIA 6800 256 MB. Wygląda na to, że posiadacze lepszego sprzętu, którzy zastanawiali się nad kupnem Peter Jackson’s King Kong, będą musieli poważnie przemyśleć kupno pudełkowej wersji gry. Biorąc pod uwagę takie okoliczności, mija się to z celem...
Redaktorom serwisu ActionTrip, którzy jako pierwsi poinformowali o sprawie, nie udało się na razie uzyskać od przedstawicieli UbiSoftu żadnych komentarzy.
King Kong to przygodowa gra akcji, która powstała w oparciu o „remake” filmu z 2005 roku pod tym samym tytułem, wyreżyserowanego przez Petera Jacksona (m.in. trylogia Władcy Pierścieni). Gracz wcieli się tutaj w rolę naukowca Jacka Driscolla, który wraz z ekipą wiernych towarzyszy trafia na fantastyczną wyspę, gdzie najwyraźniej czas stanął w miejscu. Żyją tam bowiem dinozaury, a nad całą menażerią pieczę trzyma olbrzymi goryl – tytułowy król małp.
Akcję obserwujemy zarówno z perspektywy pierwszej, jak i trzeciej osoby. W zależności od tego, kto jest aktualnie głównym bohaterem (program umożliwia również sporadyczne wcielenie się w King Konga), położenie kamery zmienia się, aby ułatwić graczowi orientację. Fabuła programu jest ściśle powiązana z filmem co sprawia, że wydarzenia w gry następują po sobie w ściśle określonym porządku. Przykładowo, gracz sterując postacią Jacka musi unikać ataku tyranozaura i odciągać go od reszty drużyny tak, aby pozostali naukowcy uporali się z otwarciem olbrzymiej bramy. Kiedy zadanie zostanie wykonane, automatycznie stajemy się King Kongiem, który w krótkim pojedynku musi pozbyć się dinozaura. Ciągłe zmiany tego typu powodują, że opowieść zmienia się w zawrotnym tempie, ale jest również liniowa aż do bólu.
Więcej informacji na temat Peter Jackson’s King Kong znajdziesz w naszej Encyklopedii Gier.