autor: Krzysztof Bartnik
Druga część Galactic Civilizations na Starym Kontynencie
Firma Paradox Interactive przejęła prawa do wydania Galactic Civilizations II w Europie. Sama gra jest drugą odsłoną rozbudowanej strategii turowej sygnowanej logiem studia developerskiego Stardock Systems. Jej rynkowy debiut na obszarze Starego Kontynentu planowany jest obecnie na luty 2006 roku. Wraz z nadejściem tegorocznej zimy rozpoczną się zaś beta-testy programu.
Firma Paradox Interactive przejęła prawa do wydania Galactic Civilizations II w Europie. Sama gra jest drugą odsłoną rozbudowanej strategii turowej sygnowanej logiem studia developerskiego Stardock Systems. Jej rynkowy debiut na obszarze Starego Kontynentu planowany jest obecnie na luty 2006 roku. Wraz z nadejściem tegorocznej zimy rozpoczną się zaś beta-testy programu.
Akcja gry została umieszczona niedługo po wydarzeniach przedstawionych w dodatku do pierwszej części, który nosił podtytuł Altarian Prophecy. Gracz wciela się w postać przywódcy Zjednoczonej Ziemi w wieku 23. Imperium Drengin powoli lecz systematycznie prowadzi podbój galaktyki. W pewnym momencie, zupełnie przypadkowo, odkrywa prawdę o losie Prekursorów, rasy „super istnień”, która zamieszkiwała kosmos w zamierzchłych czasach. Rasa Prekursorów, znana jako Dread Lords, staje się największym zagrożeniem dla wszystkich cywilizacji. Imperium Drengin i jego sprzymierzeńcy stają do walki z Dread Lords, natomiast ludzkość musi się zjednoczyć i stawić czoła zwycięzcy tej wojny.
W porównaniu z poprzednikiem zmianie uległ silnik graficzny, który teraz jest w pełni trójwymiarowy. Wpłynęło to znacząco na polepszenie grafiki, a także umożliwiło przedstawienie występujących w grze obiektów w 3D. Możliwe jest także korzystanie z zooma oraz kilku różnych widoków.
Więcej informacji dotyczących Galactic Civilizations II znajdziecie w Encyklopedii GRY-OnLine.