autor: Marcin Pietruszewski
Drobny falstart konsoli Ouya
Oparta na systemie operacyjnym Android konsola Ouya odniosła wielki sukces na Kickstarterze, zbierając aż 8,6 milionów dolarów. Sprzęt ma pojawić się w sprzedaży w czerwcu tego roku. Niestety pierwsze recenzje użytkowników, którzy dzięki wpłaceniu podczas zbiórki odpowiednich funduszy otrzymali sprzęt już w marcu, nie są pozytywne. Producenci odpowiadają, że nie jest to ostateczna wersja konsoli.
Fundatorzy projektu działającej pod kontrolą systemu Android konsoli Ouya, którzy podczas kickstarterowej zbiórki wpłacili przynajmniej 95 dolarów, otrzymali już w marcu swoje egzemplarze sprzętu, choć jego premiera została oficjalnie zapowiedziana dopiero na czerwiec tego roku. W sieci pojawiły się więc pierwsze testy tego przeboju serwisu Kickstarter (na konto twórców trafiło aż 8,6 milionów dolarów) i nie są one pochlebne. Czy oznacza to porażkę tej konsoli, a może tylko mały falstart?
Recenzenci z serwisów Engadget oraz The Verge narzekają przede wszystkim na problemy z działaniem pada, niedużą liczbę dostępnych gier (póki co, są to 104 tytuły, z czego część jest jednak prostymi mini gierkami) i niestabilność konsoli. Twórcy odpowiadają na te zarzuty za pośrednictwem oświadczenia wysłanego do serwisu Games Industry International – według nich sprzęt, który trafił do fundatorów już teraz, nie jest jeszcze ostateczną wersją konsoli i nie jest przeznaczony do recenzji. Premiera Ouya odbędzie się 4 czerwca i wtedy będzie można poddawać ją ostatecznym testom.
Tłumaczenie autorów urządzenia jest dość dziwne – zgodnie z zapowiedziami z Kickstartera, fundatorzy mieli otrzymać przedpremierowo gotowe konsole, a nie ich nieskończone prototypy. Pozostaje mieć jedynie nadzieję, że deweloperzy wykorzystają czas, który im pozostał i znacznie poprawią swój projekt, zanim ostatecznie trafi w ręce graczy – już teraz pracują nad optymalizacją oprogramowania, ułatwieniem procesu instalacji gier oraz zwiększeniem dostępnych opcji płatności w sklepie z grami.
Ouya to pracująca pod kontrolą znanego ze smartfonów i tabletów system operacyjnego Android konsola, wyróżniająca się niewielkimi rozmiarami (mieści się w dłoni) i otwartością na modyfikacje. Głównym założeniem projektu jest przeniesienie na duże ekrany telewizorów gier znanych z urządzeń przenośnych. Data premiery została ustalona na 4 czerwca tego roku, a za cenę 99 dolarów (około 315 złotych) w zestawie z konsolą klienci otrzymają także dedykowanego pada.