Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 listopada 2007, 14:19

autor: Daniel Kazek

Dragoneer's Aria zmierza do Europy

Firma KOEI poinformowała o planach sprowadzenia na Stary Kontynent Dragoneer's Aria dla użytkowników PlayStation Portable. Za tego przedstawiciela fantasy RPG, odpowiedzialne jest dobrze znane miłośnikom gatunku, studio Nippon Ichio. Programistom pomagała także ekipa Hitmaker (m,in. seria Crazy Taxi).

Firma KOEI poinformowała o planach sprowadzenia na Stary Kontynent Dragoneer's Aria dla użytkowników PlayStation Portable. Za tego przedstawiciela fantasy RPG, odpowiedzialne jest dobrze znane miłośnikom gatunku, studio Nippon Ichio. Programistom pomagała także ekipa Hitmaker (m.in. seria Crazy Taxi).

Dragoneer's Aria zmierza do Europy - ilustracja #1

Fabuła przedstawia świat, którego równowaga uzależniona jest od sześciu smoków. Każdy z nich odpowiada za inną siłę (ogień, woda, piorun, ziemia, wiatr i lód). Jak to zwykle bywa, stary porządek został naruszony, tutaj przez siejącego spustoszenie w królestwie tajemniczego czarnego smoka. Obrońcy wyruszają do walki ale są bezsilni wobec ogromnej siły przeciwnika. Wtedy też okazuje się, że przyszłość spoczywa w rękach młodego rekruta imieniem Valen, nad którym rzecz jasna przejmujemy kontrolę. Razem z napotkanymi po drodze wojownikami, spróbujemy powalczyć w imię smoczych opiekunów.

Dragoneer's Aria zmierza do Europy - ilustracja #2

Według twórców, w Dragoneer's Aria tradycyjne spojrzenie na RPG zostało wsparte nowymi elementami. Przykładem jest turowy system walk, dzięki któremu mamy możliwość stosowania różnych taktyk, decydujemy o kolejności wyprowadzanych przez bohaterów ciosów, a także wykonujemy śmiercionośne ataki łańcuchowe. Cechą charakterystyczną gry jest również to, że umiejętności sterowej grupy w znacznej mierze zależą od zdolności samego przywódcy.

Dragoneer's Aria zmierza do Europy - ilustracja #3

Godny odnotowania jest nowatorski system obrony przed trafieniami. Bazuje on na muzycznym podejściu do tematu, co w praktyce oznacza uczestnictwo w testujących nasze poczucie rytmu mini-grach. W zależności jak sobie poradzimy, nasi podopieczni odnoszą stosowne obrażenia. Ścieżka dźwiękowa składa się m.in. z utworów słynnego kompozytora, Johanna Sebastiana Bacha.

Gra w Europie spodziewana jest w lutym przyszłego roku. Na rynku amerykańskim i japońskim dostępna jest już od kwietnia.