Dodatkowe efekty na kartach Nvidii m.in. w Far Cry 4, Assassin’s Creed: Unity i Wiedźmin 3: Dziki Gon
Firma Nvidia ujawniła jakie efekty graficzne znajdziemy w pecetowych wersjach nadchodzących produkcji, takich jak Far Cry 4, Assassin’s Creed: Unity, Batman: Arkham Knight, Project CARS czy Wiedźmin 3: Dziki Gon.
Podczas trwającej 24 godziny imprezy poświęconej grom pecetowym nazwanej GAME24, organizator, czyli firma Nvidia, ujawniła, że wydania komputerowe szeregu wyczekiwanych produkcji, takich jak Far Cry 4, Assassin’s Creed: Unity, Batman: Arkham Knight, Project CARS czy Wiedźmin 3: Dziki Gon, zostaną wyposażone w dodatkowe efekty, w tym TXAA, HBAO+, teselację czy symulację futra.
W sumie poszczególne tytuły obsługiwać będą następujące technologie:
- Assassin’s Creed: Unity – HBAO+, TXAA, PCSS, teselacja.
- Batman: Arkham Knight – efekty PhysX w otoczeniu, wolumetryczne oświetlenie, FaceWorks (technologia animacji twarzy), Turbulence (technologia odpowiadająca za ładniejsze efekty dymu i kurzu), ładniejszy deszcz.
- Borderlands: The Pre-Sequel – efekty cząsteczkowe PhysX.
- Far Cry 4 – HBAO+, PCSS, TXAA, Fur (symulacja futra), ulepszone wsparcie dla rozdzielczości 4K.
- Project CARS – wsparcie dla DX11, Turbulence, efekty cząsteczkowe PhysX, ulepszone wsparcie dla rozdzielczości 4K.
- Strife – efekty cząsteczkowe PhysX, HairWorks (system symulacji ruchu włosów).
- The Crew – HBAO+, TXAA.
- Wiedźmin: Dziki Gon– HairWorks, HBAO+, PhysX, Destruction (ulepszona destrukcja otoczenia), Clothing (symulacja ruchu ubrań).
- Warface – efekty cząsteczkowe PhysX Particles, Turbulence, ulepszone wsparcie dla rozdzielczości 4K
- War Thunder – WaveWorks (technologia symulacji ruchu wody), Destruction
Spośród tych technologii konsole Xbox One i PlayStation 4 wspierają obecnie jedynie Destruction, Clothing i WaveWorks. Część ma zostać wprowadzona w późniejszym terminie, ale na razie Nvidia nie ujawniła żadnych konkretnych terminów.
Udostępnione przez firmę informacje są dosyć niejasne, więc nie wiemy dokładnie, które z wymienionych przy konkretnych grach efektów (lub alternatyw dla nich) pojawią się na konsolach oraz układach AMD. Listę warto więc potraktować jedynie jako przewodnik po tym, co zobaczą posiadacze kart GeForce, a nie zestawienie tego, do czego dostępu nie będą mieli użytkownicy innych sprzętów.
Jaką różnicę przyniesie zaimplementowanie różnorodnych efektów dobrze ilustrują przykłady dwóch gier firmy Ubisoft w postaci Assassin’s Creed: Unity oraz Far Cry 4: