autor: Krzysztof Sobiepan
Dodatek Leviathans do strategii Stellaris zadebiutuje 20 października
Znamy datę premiery fabularnego dodatku do kosmicznej strategii Stellaris. Odpowiedzialne za produkcję Paradox Interactive poinformowało, że Leviathans Story Pack dostępny będzie wraz z darmową łatką 1.3 od 20 października. Pakiet zaoferuje zarówno ulepszenia techniczne, jak i wcześniej niewidziane nowości.
Twórcy Stellaris – kosmicznej strategii 4X – nie zwalniają tempa, mimo wydania gry w maju tego roku. Wcześniej informowaliśmy o dużych łatkach 1.1 Clarke i 1.2 Asimov, które znacząco poprawiły produkcję, wprowadzając zmiany i ulepszenia sugerowane przez społeczność. 20 października fanów czeka podwójne uderzenie. Studio Paradox Interactive zdecydowało bowiem jednocześnie wypuścić na rynek zapowiedziany miesiąc temu fabularny dodatek Leviathans, jak i kolejny patch (1.3), tym razem nazwany Heinlein. Za fabularne DLC zapłacimy 10 dolarów (ok. 38 zł), podczas gdy aktualizację ściągnie każdy, kto kupił Stellaris.
Leviathans Story Pack zaprezentuje dwa wątki fabularne, nieobecne w podstawowym produkcie. Pierwszym z nich będzie Wars in Heaven, w którym młoda jeszcze cywilizacja gracza wplątana zostanie w konflikt dwóch Upadłych Imperiów. Jako lider, będzie on musiał zdecydować, której ze zwaśnionych stron skłonny jest pomóc. Spróbuje też wykorzystać nieuwagę obydwu frakcji dla własnych niecnych celów. Drugim wątkiem jest Guardians, gdzie gracz pozna odcięte od świata społeczności, zamknięte w swych pokaźnych twierdzach. Wydają się one bronić sekretów, które mogłyby przynieść wiele korzyści, jednak koszt odkrycia ich tajemnic może okazać się zabójczo wysoki. Dodatkowo w przestrzeni kosmicznej pojawią się neutralne Enklawy, których mieszkańcy zawsze chętnie ubiją interes, dzieląc się z innymi swą technologią, flotą lub surowcami.
Choć aktualizacja 1.3 może w porównaniu do dodatku wydawać się mniej imponująca, wprowadza szereg oczekiwanych od dawna ulepszeń. Patch wdroży funkcje automatycznej eksploracji nowych planet, by liderzy ogromnych imperiów nie musieli zajmować się tak przyziemnymi zadaniami. Poczynione zostały także kroki w kierunku ulepszonej specjalizacji statków. Korwety, niszczyciele, krążowniki oraz pancerniki otrzymały określone role i mają działać na zasadzie wzajemnych kontr oraz odporności. Świeżo budowanym flotom nareszcie będzie można wyznaczyć dokładny punkt zborny, co znacznie poprawi możliwość ich automatycznego gromadzenia w pokaźne armie. Kompletnie zmieni się także system surowców strategicznych, dodane zostaną nowe opcje tworzenia galaktyk, interfejs planowania ekspansji oraz zmiany w SI gubernatorów poszczególnych sektorów. Najnowsza aktualizacja wydaje się skupiać na ulepszeniach mid- i endgame’u, na które wcześniej narzekali oddani gracze. To jedna z największych wypuszczonych dotychczas łatek do gry.
- Oficjalna strona gry Stellaris
- Strona dodatku Leviathans Story Pack
- Dzienniki dewelopera – patch 1.3 Heinlein – część 1, część 2, część 3.