autor: Michał Jodłowski
Dobre wyniki EA w pierwszym kwartale roku fiskalnego 2015
Firma Electronic Arts pierwszy kwartał roku fiskalnego 2015 zamknęła całkiem korzystnie względem tego samego okresu z roku poprzedniego. Wydawca zanotował przychody netto w wysokości 1,2 miliarda dolarów, co daje mu 335 milionów dolarów zysku netto.
Firma Electronic Arts ma pewne powody do zadowolenia, gdyż korzystnie zamknęła pierwszy kwartał roku fiskalnego 2015, który zakończył się 30 czerwca, względem tego samego okresu z roku poprzedniego. Amerykański wydawca zanotował przychody netto w wysokości 1,2 miliarda dolarów, co daje mu 335 milionów dolarów zysku netto – odpowiednio 28 i 51 procent więcej w stosunku do analogicznego kwartału minionego roku fiskalnego. Oczywiście nie jest tak kolorowo, jak statystyki początkowo mogą sugerować. Przychód netto w porównaniu z poprzednim kwartałem spadł o niecałe 9 procent, a sama korporacja w następnym kwartale, który kończy się 30 września, przewiduje jego spadek z 1,2 miliarda dolarów do 965 milionów. Z pełnym raportem można zapoznać się pod tym adresem.
Dodatkowo, jak możemy wyczytać w sprawozdaniu, wyniki w klasycznej, pudełkowej dystrybucji opiewają na sumę przychodu netto w wysokości 678 milionów dolarów, podczas gdy sprzedaż produktów cyfrowych zapewniła korporacji 536 milionów dolarów przychodu netto. Jest to o 45 i 11 procent więcej niż w pierwszym kwartale poprzedniego roku fiskalnego. Od początku bieżącego roku do dnia dzisiejszego, firma Electronic Arts pozostaje przodującym wydawcą gier na konsole Xbox One oraz PlayStation 4 na Zachodzie, do czego w głównej mierze przyczyniły się takie tytuły, jak FIFA 14, Titanfall, Battlefield 4 oraz EA SPORTS UFC.
W pierwszym kwartale bieżącego roku fiskalnego rozegrano ponad 13,6 miliarda wieloosobowych sesji w gry z katalogu Electronic Arts, co daje 2,4 miliarda godzin przegranych na wszystkich platformach, tj. komputerach osobistych, konsolach oraz urządzeniach mobilnych. Co do tych ostatnich, warto wspomnieć, że liczba aktywnych graczy na platformie EA Mobile wzrosła do 140 milionów w omawianym okresie.
Na koniec chciałbym przypomnieć o ostatnich zmianach, jakie zaszły w planie wydawniczym firmy Electronic Arts – premierę Dragon Age: Inkwizycja przesunięto na listopad, natomiast zapowiedziany na tegorocznych targach E3 Battlefield Hardline ukaże się w bliżej nieznanym jeszcze terminie w 2015 roku.