Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 sierpnia 2023, 11:17

autor: Adam Adamczyk

Dobre wieści dla globalnego rynku gier, 2023 rok zakończymy na plusie

Rynek gier rośnie w siłę. Zwiększenie jego wartości w porównaniu do poprzedniego roku to dobry prognostyk na przyszłość.

Źródło fot. Unsplash | Jeshoots
i

Nie od dziś wiadomo, że rynek gier wideo jest olbrzymi, a od pewnego czasu nie kojarzy się on już tylko z rozrywką dla dzieci. Generowane tu kwoty są wielkie, a według najnowszych szacunków w tym roku odnotowany zostanie wzrost przychodów w porównaniu z 2022.

Globalny rynek gier rośnie w siłę

  1. Według firmy Newzoo, analizującej informacje dotyczące m.in. elektronicznej rozrywki, w 2023 roku szacowana wartość globalnego rynku gier wyniesie 187,7 miliarda dolarów, co oznacza o 2,6% lepszy wynik niż w 2022.
  2. Rynek konsolowy jest wyceniany na 56,1 miliarda dolarów, co stanowi wzrost aż o 7,4%. To zasługa takich tytułów jak Hogwarts Legacy, Legends of Zelda: Tears of the Kingdom czy Diablo 4, które zadebiutowały w pierwszej połowie tego roku. Sporą cegiełkę do tego dołożą też przyszłe premiery, jak Starfield czy Spider-Man 2.
  3. Co ciekawe, w kwestii wartości rynku gier mobilnych mówi się o kwocie rzędu 92,6 miliarda dolarów. Oznacza to wzrost jedynie o 0,8%, co jest spowodowane tym, że wydawcy napotykają na trudności związane z polityką Apple i Google w zakresie monetyzacji i gromadzenia danych odnośnie do prywatności użytkowników.
  4. Jeśli chodzi o największe spółki publiczne pod względem przychodów z gier, Newzoo oszacowało, że numerem 1 jest Tencent, a za nim plasują się Sony i Apple. Microsoft jest na czwartym miejscu, a Activision Blizzard na siódmym – wspólnie uplasowałyby się na drugim miejscu, tuż nad Sony.
  5. Newzoo stwierdziło również, że globalny rynek gier prawdopodobnie osiągnie przychód 212,4 miliarda dolarów do 2026 roku, czego głównymi czynnikami ma być ciągła, wysoka sprzedaż konsol obecnej generacji i następcy Nintendo Switch.

Adam Adamczyk

Adam Adamczyk

Pisaniem zajmuje się zawodowo od 2013 roku. W 2021 roku dołączył do GRYOnline.pl, gdzie poza tematyką gamingową zajmuje się informacjami stricte technologicznymi. Współpracował z największymi sklepami muzycznymi w Polsce, tworząc artykuły związane z instrumentami i ogólnie pojętym udźwiękowieniem. Grami komputerowymi interesuje się od dziecka. Poza tym jego zainteresowania obejmują grę na gitarze, komponowanie muzyki oraz sporty siłowe.

więcej