autor: Michał Kułakowski
Divinity: Grzech Pierworodny – gra dostępna w wersji beta
Twórcy Divinity: Grzech Pierworodny poinformowali, że gra weszła w fazę beta-testów. Tytuł jest sprzedawany od początku tego roku w serwisie Steam, w programie wczesnego dostępu. Posiadacze produkcji mogą więc teraz skorzystać z szeregu usprawnień i nowości wprowadzonych do rozgrywki wraz z jego najnowszą łatką.
Od początku tego roku, Divinity: Grzech Pierworodny, a więc klasyczne cRPG stworzone przez weteranów z belgijskiego studia Larian, sprzedawane jest na Steamie w programie wczesnego dostępu. Przez ostatnie miesiące gra znajdowała się w fazie alfa-testów. Wrażenia z tej wersji tytułu opisane zostały zresztą dość obszernie w naszym serwisie. Deweloperzy ogłosili dziś, że wraz z publikacją najnowszego patcha produkcja zyskała status bety. Zapowiedź części nowinek, które czekają na graczy, została przedstawiona w okolicznościowym trailerze.
Dzięki łatce do gry trafiło ponad 400 poprawek, które w sumie dublują ilość dostępnej do tej pory zawartości. Szczegółowa lista zmian została opublikowana na steamowym forum. Gracze otrzymali 28 unikalnych talentów, 60 kolejnych umiejętności, a także możliwość zwiedzenia wielu wcześniej niedostępnych lokacji, które zasiedlane są przez nowych wrogów i postacie niezależne. Ulepszony edytor pozwoli teraz dowolnie modyfikować wygląd bohaterów. Lepiej działać ma również rozwinięty system interakcji z otoczeniem, który jest jedną z najczęściej promowanych cech tytułu. Poza tym, gracze powinni spodziewać się wielu modyfikacji AI, grafiki, jak również nowych efektów dźwiękowych i muzyki. Co najważniejsze, poprawiona zostanie stabilność działania gry oraz jej czasy ładowania.
Divinity: Grzech Pierworodny jest kolejną odsłona uznanej serii gier spod szyldu Divinity, będącą jednocześnie prequelem Divine Divinity. Produkcja została sfinansowana w kwietniu 2013 roku, w serwisie Kickstarter. Twórcy prosili graczy o 400 tys. dolarów na dokończenie projektu, ostatecznie otrzymali ponad 900 tys dolarów. Za tytuł odpowiedzialne jest belgijskie studio Larian. Firma została założona w 1996 roku, ale w świadomości graczy zaistniała dopiero po premierze pierwszej części Divinity, która miała miejsce w 2002 roku. Ostatnią produkcją dewelopera było Divinity: Dragon Commander – ciekawy miks gry akcji, RPG i strategii czasu rzeczywistego, o którym szerzej przeczytacie w naszej recenzji.