Dishonored 2 - kompendium wiedzy [Aktualizacja #9: Premiera i oceny Dishonored: Death of the Outsider]
Niniejsze kompendium wiedzy poświęcone jest Dishonored 2, czyli skradankowej grze akcji, opracowanej przez zespół Arkane Studios. Pomimo że premierę tego tytułu mamy już za sobą, tekst będzie stopniowo uzupełniany o najbardziej interesujące informacje oraz materiały.
- 1. Fabuła (1.1. Realia ; 1.2. Fabuła ; 1.3. Miejsce akcji)
- 2. Rozgrywka (2.1. Informacje ogólne ; 2.2. Grywalne postacie ; 2.3. System rozwoju postaci ; 2.4. Inne elementy rozgrywki)
- 3. Technikalia (3.1. Informacje ogólne ; 3.2. Wersja PC)
- 4. Inne informacje (4.1. Tryby gry ; 4.2. Obsada aktorska ; 4.3. Wydania i pre-order)
- 5. Informacje popremierowe (5.1. Odbiór ; 5.2. Plany rozwoju)
- 6. Multimedia
Dishonored 2 to bezpośrednia kontynuacja Dishonored – stworzonej przez Arkane Studios w 2012 roku bardzo udanej hybrydy skradanki i gry akcji z widokiem FPP, osadzonej w mrocznych quasi-steampunkowych realiach. Sequel ma tego samego dewelopera i reprezentuje ten sam gatunek, co pierwowzór, a także pozostaje mu wierny w kwestii braku jakiejkolwiek formy rozgrywki wielooosobowej, lecz powstał z myślą o nowszych platformach sprzętowych – pecetach oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4. Premiera omawianej produkcji pierwotnie była planowana na wiosnę, ale potem debiut został przesunięty na 11 listopada 2016 roku.
Jak zwykle, kompendium jest na bieżąco aktualizowane o kolejne doniesienia. Nowinki każdorazowo wymieniamy we wstępie do artykułu (tuż poniżej), a w głównym zrębie tekstu na ogół oznaczamy je pogrubieniem.
Aktualizacja #9 (6 grudnia 2017): Premiera i oceny Dishonored: Death of the Outsider (5.2.).
Aktualizacja #8 (15 czerwca 2017): Zapowiedź Dishonored: Death of the Outsider (5.2.).
Aktualizacja #7 (2 maja 2017): Wersja demo i targi E3 2017 (5.2.).
Aktualizacja #6 (1 marca 2017): Tryb New Game+ (4.1.) i plotki na temat pierwszego DLC (5.2.).
Aktualizacja #5 (20 listopada 2016): Informacje popremierowe – przegląd ocen [5.1], wstępne plany dot. rozwoju gry [5.2], dwa nowe zwiastuny [6].
Aktualizacja #4 (5 listopada 2016): Złoty status, wymagania sprzętowe wersji PC i Denuvo, cztery nowe zwiastuny.
- 20 listopada 2016: Recenzja gry Dishonored 2 – świetny sequel, który mógłby być jeszcze lepszy
- 6 października 2016: Gramy w Dishonored 2 – ziarno wątpliwości zostało zasiane
- 17 sierpnia 2016: Widzieliśmy w akcji grę Dishonored 2 – Emily Kaldwin na wojennej ścieżce
- 7 maja 2016: Dishonored 2 – Thief umarł, Garrettem jest teraz Corvo!
- 9 lipca 2015: Dishonored 2 – steampunkowy Hitman ósmej generacji
Aktualizacja #3 (14 października 2016): Parę detali o fabule, więcej informacji na temat rozbieżności między kampaniami obojga bohaterów oraz pełna lista mocy Corvo i Emily, szczegóły systemu rozwoju postaci i rzemiosła, polski dubbing, siedem nowych materiałów wideo (zwiastunów, dzienników dewelopera oraz zapisów rozgrywki zarówno od producenta, jak i od ekipy tvgry.pl).
Aktualizacja #2 (25 lipca 2016): Szacunkowa długość kampanii, odrębność celów misji obojga bohaterów i kilka nowych mocy Emily, Void Engine, edycja kolekcjonerska i bonus pre-orderowy, pierwsze materiały wideo z fragmentami rozgrywki (zwiastun i gameplay z E3).
Aktualizacja #1 (5 maja 2016): Dokładna data premiery gry, obsada aktorska, dziennik dewelopera o Emily Kaldwin.
1. Fabuła
1.1. Realia
Jak zostało wspomniane, akcja gry toczy się w mrocznym quasi-steampunkowym świecie – w fikcyjnym Cesarstwie Wysp, które klimatem przypomina poniekąd wiktoriańskie imperium brytyjskie. Podobny jest również poziom rozwoju technologicznego, choć tutaj wynika on z zastosowania nie pary, lecz wielorybiego tranu (połowy wielorybów stanowią podstawę gospodarki omawianej krainy). To jednak niejedyny element fantastyczny w tym uniwersum, jako że w niewielkich ilościach występuje w nim także magia, pochodząca głównie od tajemniczej istoty znanej jako Odmieniec (ang. The Outsider).
1.2. Fabuła
Wydarzenia ukazane w Dishonored 2 rozgrywają się 15 lat po opowieści z „jedynki” – 25-letnia Emily Kaldwin, córka cesarzowej zamordowanej na początku pierwszej części, stara się mądrze i sprawiedliwie rządzić wyspami. Ten stan rzeczy nie trwa jednak długo. W oglądanym z perspektywy Emily prologu stajemy się świadkiem zamachu stanu, w wyniku którego bohaterka zostaje zdetronizowana przez Delilah Cooperspoon (ważną postać z DLC do pierwszego Dishonored) i zmuszona do ucieczki ze stolicy, czyli miasta Dunwall.
W tym momencie gra stawia nas przed wyborem: czy chcemy kontynuować zabawę jako była cesarzowa, czy wolimy przeskoczyć w buty Corvo Attano, czyli protagonisty z „jedynki”. Bez względu na podjęty wybór, fabuła toczy się dalej z grubsza w taki sam sposób. Akcja przenosi się na dalekie, ciepłe południe – do miasta Karnaca, stolicy królestwa Serkonos – gdzie bohaterowie podejmują starania mające na celu przywrócenie rządów nad Cesarstwem w ręce prawowitej władczyni.
1.3. Miejsce akcji
Karnaca wykazuje sporo cech wspólnych z Dunwall – nowe miasto też toczy zaraza i jest nękane przez opresyjną władzę. W przypadku pierwszego z wymienionych czynników w roli „reprezentanta” plagi szczury zostały zastąpione przez wielkie meszki, które wylęgają się z trupów. Tak jak wcześniej gryzonie, insekty te w chmarze stanowią realne zagrożenie, więc możliwe jest np. taktyczne wykorzystanie skupiska ciał do ściągnięcia na patrolowaną okolicę brzęczącego i kąsającego boleśnie roju. Co się zaś tyczy władzy, rządy nad stolicą Serkonos roztacza Diuk Luca Abele – tyran, a zarazem sprzymierzeniec Delilah. Poza tym warto jeszcze wspomnieć, że nowe miejsce akcji oferuje nieco żywszą paletę barw i mniej posępny nastrój niż Dunwall.
2. Rozgrywka
2.1. Informacje ogólne
Model rozgrywki pozostał z grubsza niezmieniony względem pierwszego Dishonored. Zostajemy postawieni przed szeregiem misji polegających przeważnie na przeniknięciu do strzeżonego obiektu i zrealizowaniu tam określonego celu (w grę wchodzą głównie zabójstwa wysoko postawionych przedstawicieli opresyjnej władzy). Akcja rozgrywa się w bardziej rozległych i otwartych lokacjach niż poprzednio, co umożliwia wypełnianie zadań na przeróżne sposoby i oferuje liczne atrakcje dla entuzjastów eksploracji.
Istotna jest decyzja o metodzie radzenia sobie z przeciwnościami losu – zależnie od tego, czy unikamy ofiar (skradanie się, ogłuszanie wrogów), czy mamy tendencję do urządzania krwawych łaźni, zmienia się nieco przebieg opowieści, projekt lokacji i – rzecz najważniejsza – zakończenie gry. Tak jak w pierwowzorze, zabawę urozmaica rozwijanie kierowanej postaci poprzez modernizowanie jej ekwipunku i ulepszanie znanych przez nią magicznych mocy. Według danych dewelopera przejście kampanii zajmuje – zależnie od podejścia gracza – mniej więcej od 12 do 20 godzin.
2.2. Grywalne postacie
Tuż po rozpoczęciu zabawy dokonujemy wyboru kierowanej postaci, decydując między znanym z „jedynki” Corvo Attano a Emily Kaldwin. Co istotne, decyzja z początku gry jest ostateczna – nie mamy możliwości przełączania bohatera np. pomiędzy misjami. Nie oznacza to jednak implementacji dwóch odrębnych kampanii fabularnych. Oboje protagonistów bierze udział w tych samych misjach – co najwyżej mogą realizować nieco odmienne cele oraz patrzą na wydarzenia z innej perspektywy… No i inaczej je komentują, bowiem zarówno Corvo, jak i Emily otrzymali udźwiękowione kwestie dialogowe.
Deweloperzy zapewniali przed premierą, że jednorazowe przejście gry pozwoli na zapoznanie się z zaledwie ćwiartką przygotowanej zawartości, ale koniec końców zapowiedzi te okazały się przesadzone – różnice przy przechodzeniu Dishonored 2 obojgiem bohaterów nie są duże. Natomiast rozbieżności nie brakuje oczywiście w kwestii podejścia do rozgrywki. Wprawdzie obie postacie są wyszkolone w szermierce oraz posługiwaniu się różnymi gadżetami i specjalnymi mocami (Emily też otrzymuje od Odmieńca dar magii), ale występują między nimi spore różnice w kwestii znanych im magicznych sztuczek.
Corvo Attano
Lord Protektor cesarzowej zachował ten sam zestaw magicznych zdolności, którymi operowaliśmy w pierwszym Dishonored:
- Possession – możliwość wchodzenia w ciała różnych stworzeń;
- Blink – teleportacja na krótkie dystanse;
- Bend Time – zatrzymywanie/spowalnianie czasu;
- Windblast – gwałtowny, siejący spustoszenie podmuch wiatru;
- Dark Vision – widzenie w ciemności oraz dostrzeganie ciekawych obiektów i przeciwników przez ściany;
- Devouring Swarm – przywołanie krwiożerczej chmary szczurów.
Nie przewidziano tu wielkich innowacji, ale przynajmniej umiejętności da się zmodyfikować na niedostępne wcześniej sposoby dzięki modernizacji systemu rozwoju postaci [por. 2.3].
Emily Kaldwin
Młoda podopieczna Corvo oferuje niemal zupełnie inny komplet mocy niż podstarzały asasyn:
- Doppelgänger – przywołanie klona Emily, który przyciąga uwagę wrogów (z odpowiednim rozwinięciem może nawet efektywnie z nimi walczyć);
- Domino – powiązanie ze sobą kilku postaci, by dzieliły ten sam los (to, co stanie się jednej z nich, natychmiast dosięgnie też pozostałe);
- Dark Vision – widzenie w ciemności oraz dostrzeganie ciekawych obiektów i przeciwników przez ściany (tak samo jak u Corvo);
- Shadow Walk – Emily przybiera postać istoty z cienia, która przemieszcza się prawie niezauważalnie oraz potrafi błyskawicznie obezwładniać i uśmiercać przeciwników;
- Mesmerize – postacie na niewielkim obszarze zostają wprawione w swoisty trans przez ducha z Pustki i tracą świadomość;
- Far Reach – odpowiednik Blink z repertuaru Corvo, lecz różniący się tym, że w trakcie przemieszczania się przy jego użyciu bohaterka jest widoczna. Ulepszenia tej mocy pozwalają m.in. przyklejać się do ścian oraz przyciągać do siebie wrogów i przedmioty.
2.3. Rozwój postaci
W odróżnieniu od poprzedniej gry, w której mieliśmy raptem po dwa poziomy rozwinięcia na moc, Dishonored 2 oferuje bardziej rozbudowane drzewka perków (pojawia się do czterech ulepszeń każdego talentu). Oprócz wymienionych wyżej mocy, Corvo i Emily mają też dostęp do wspólnego drzewka pasywnych ulepszeń (ang. Enhancements):
- Strength – umożliwia ciskanie przedmiotami na większy dystans;
- Vitality – zwiększa żywotność i odporność na obrażenia;
- Reflexes – umożliwia używanie bloku do odbijania pocisków;
- Agility – zwiększa zasięg i wysokość skoków;
- Blood Thirst – pozwala generować adrenalinę w walce i wykorzystywać ją do wyprowadzania efektownych ciosów kończących;
- Bonecharm Crafting – umożliwia wytwarzanie kościanych amuletów [por. 2.4.3];
- Shadow Kill – ciała przeciwników zabijanych po cichu automatycznie rozsypują się w pył.
Podobnie jak w przypadku mocy, każdy z tych talentów ma kilka ulepszeń. Oprócz tego w grze nie brakuje także systemu ulepszania używanego wyposażenia.
2.4. Inne elementy rozgrywki
2.4.1. System chaosu. Tak jak wcześniej, pod tą nazwą kryje się swego rodzaju miernik moralności naszych poczynań, przekładający się głównie na ilość zagrożeń w odwiedzanych lokacjach i zakończenie przygody. W „dwójce” twórcy chcieli uczynić z niego bardziej złożone narzędzie, które precyzyjniej monitoruje nasze czyny i ustala ich konsekwencje.
2.4.2. Poziom trudności. Deweloper wziął sobie do serca głosy graczy, dla których „jedynka” okazała się zbyt łatwa, i postanowił przygotować szereg opcjonalnych ustawień, pozwalających uczynić rozgrywkę odpowiednim wyzwaniem (vide Thief).
2.4.3. Rzemiosło. Posiadacz umiejętności Bonecharm Crafting może samodzielnie wytwarzać kościane amulety – specjalne przedmioty, które zapewniają graczowi różne pasywne premie. Zasobem potrzebnym do tej operacji są kości wielorybów, a im silniejszy talizman chcemy wytworzyć (np. z trzema lub czterema efektami), tym większa jest szansa, że dotknie go zepsucie i jego noszenie będzie wiązało się również z pewnymi karami. Z odpowiednim perkiem możliwe staje się także wytwarzanie run („waluty” służącej do rozwijania postaci) lub przetwarzanie ich na kości wielorybów.
3. Technikalia
3.1. Informacje ogólne
Dishonored 2 powstało na nowym silniku (Void Engine), więc oferuje spory skok jakościowy w kwestii grafiki względem pierwowzoru. Zachowany został jednak przy tym specyficzny, nieco karykaturalny styl znany z pierwszego Dishonored.
3.2. Wersja PC
Wersja pecetowa ma następujące wymagania sprzętowe:
Minimalne:
- System: Windows 7/8/10 (64-bit)
- Procesor: Core i5-2400 / FX-8320
- Pamięć: 8 GB RAM
- Karta grafiki: GeForce GTX 660 (2 GB) / Radeon HD 7970 (3 GB)
- Wolne miejsce na dysku: 60 GB
Zalecane:
- System: Windows 10 (64-bit)
- Procesor: Core i7-4770 / FX-8350
- Pamięć: 16 GB RAM
- Karta grafiki: GeForce GTX 1060 (6 GB) / Radeon RX 480 (8 GB)
- Wolne miejsce na dysku: 60 GB
Wersja PC oferuje dość szeroki zakres opcji konfiguracji i obsługę technologii takich jak HBAO+ czy TXAA, a przy tym nie stosuje ogranicznika liczby klatek na sekundę płynności animacji. Warto też wspomnieć, że jest ona zabezpieczona systemem Denuvo.
4. Inne informacje
4.1. Tryby gry
Wprawdzie Dishonored 2 nie zaoferuje rozgrywki wieloosobowej w żadnej formie (nawet kooperacyjnej), ale lista dostępnych trybów gry nie zamknie się ponoć na kampanii fabularnej. Niestety, nie wiemy jeszcze, jakie dokładnie atrakcje czekają na nas obok opowieści o przygodach Corvo i Emily w Karnace.
[Aktualizacja #6]: W grudniu 2016 roku studio opublikowało sporych rozmiarów łatkę. Największą nowością wprowadzoną w aktualizacji Game Update 1 jest tryb New Game+, dzięki któremu możliwe jest połączenie umiejętności obojga bohaterów. Na starcie otrzymujemy wszystkie runy i kościane amulety, jakie zdobyliśmy podczas pierwszej przygody, a także pełen wachlarz mocy, niezależnie od prowadzonej przez nas postaci. Ponadto patch wprowadza szereg mniejszych lub większych poprawek, których listę znajdziecie tutaj.
4.2. Obsada aktorska
Oto lista aktorów, którzy wcielają się w główne role w Dishonored 2 w oryginalnej, angielskiej wersji językowej:
- Stephen Russell – Corvo Attano
- Erica Luttrell – Emily Kaldwin
- Vincent D’Onofrio – Luca Abele (Duke of Serkonos)
- Rosario Dawson – Meagan Foster (Dreadful Wale Captain)
- Pedro Pascal – Paolo (Howler Gang Leader)
- Sam Rockwell – Mortimer Ramsey (Dunwall City Watch)
- Jamie Hector – Liam Byrne (Vice Overseer)
- Robin Lord Taylor – Outsider
W Polsce Dishonored 2 jest dostępne w pełnej polskiej wersji językowej (nad którą czuwała sama Bethesda Softworks), a głosów w grze użyczyły gwiazdy rodzimego dubbingu.
4.3. Wydania i pre-order
Oprócz standardowego wydania, dostępna jest także edycja kolekcjonerska w sugerowanej cenie 429,99 zł (takiej samej dla wszystkich platform sprzętowych). W jej skład poza samą grą wchodzą maska Corvo (z podstawą), pierścień Emily (z etui), plakat propagandowy i cyfrowy Zestaw cesarskiego zabójcy (zawiera unikatowe kościane amulety, informacje o świecie gry, dzieła sztuki i 500 monet na zakup ekwipunku), a całość jest zapakowana w metalowe pudełko.
Osoby, które złożyły zamówienie przedpremierowe, otrzymały dodatkowo Dishonored: Definitive Edition w formie cyfrowej (odświeżoną wersję pierwszej części serii ze wszystkimi dodatkami w pakiecie).
5. Informacje popremierowe
5.1. Odbiór
Krytycy są raczej zgodni – Dishonored 2 to świetna gra, która zawiera praktycznie wszystkie atuty uwielbianej pierwszej części, a pod pewnymi względami nawet ją przewyższa. Recenzenci zauważają jednak, że mamy do czynienia z „bezpiecznym sequelem”, a więc zawierającym mniej zmian względem pierwowzoru, niż można byłoby się spodziewać. Ponadto w niektórych tekstach grze oberwało się za problemy techniczne, z jakimi została ona wypuszczona na rynek (dotyczy to zwłaszcza wersji PC).
Obecnie średnia ocen Dishonored 2 według serwisu Metacritic wynosi 87% dla wersji PC (na podstawie 22 opinii), 88% na PS4 (43 teksty) i 87% na XOne (17 tekstów). Na Steamie tylko 57% spośród 7,4 tys. recenzji jest pozytywnych. U nas UV wystawił wersji na PS4 ocenę 8.5:
5.2. Plany rozwoju
Nie zapowiedziano żadnych dodatków do Dishonored 2. Obecnie twórcy skupiają się na przygotowywaniu łatek, które naprawią liczne błędy gry i – przede wszystkim – poprawią jej wydajność (zwłaszcza na PC).
W grudniu ma ukazać się większa aktualizacja, która wprowadzi więcej opcji konfiguracji poziomu trudności oraz tryb nowa gra plus (możliwość rozpoczęcia kampanii na nowo z zachowaniem umiejętności i ekwipunku z poprzedniego podejścia).
[Aktualizacja #6]: Do tej pory nie doczekaliśmy się oficjalnych informacji na temat pierwszego rozszerzenia do Dishonored 2. Niemniej, z niepotwierdzonych przecieków wynika, że DLC może nosić miano Black Sparrow. Zacznijmy od zapisu na stronie SteamDB, który sugerował, że właśnie tak będzie nazywać się ów enigmatyczny add-on. W powieści Dishonored: The Corroded Man taką nazwę nosi kostium, jaki Emily Kaldwin założyła na bal maskowy. Idąc za ciosem można wysnuć wniosek, że fabuła dodatku skoncentruje się na córce zamordowanej cesarzowej. W którym momencie jej życiorysu miałaby zostać osadzona jego akcja? Tego niestety nie wiadomo – musimy czekać na oficjalne konkrety.
[Aktualizacja #7]: Pecetowa wersja Dishonored 2 cierpiała na szereg niedoróbek, które mniej lub bardziej natarczywie dawały się we znaki graczom z całego świata. Deweloperzy z Arkane Studios zakasali jednak rękawy i ostro wzięli się do pracy, czego efektem były kolejne łatki niwelujące lwią część tych problemów. Niesmak jednak pozostał, a osoby, które nie odważyły się sprawdzić najnowszych przygód Corvo Attano i Emily Kaldwin, mają teraz okazję do nadrobienia zaległości.
Produkcja doczekała się bowiem wersji demonstracyjnej (zarówno na PC, jak i na PlayStation 4 i Xboksie One), obejmującej trzy pierwsze misje (a zatem jedną trzecią gry!), w których możemy wcielić się w młodą cesarzową i w jej legendarnego mentora. Warto przy tym pamiętać, że postępy, jakie poczynimy w demie, można bez przeszkód przenieść do pełnej wersji gry. Wersja próbna czeka na Was na Steamie oraz w sklepach Sony i Microsoftu.
W tym momencie warto nadmienić, że opisywana tutaj produkcja pojawi się w jakiejś formie na targach E3 2017. Możemy mieć zatem pewność, że wówczas firma Bethesda oficjalnie zapowie pierwsze fabularne rozszerzenie – wtedy też przekonamy się, czy będzie to wspomniane wcześniej Black Sparrow, czy też zupełnie inne DLC.
[Aktualizacja #8]: Zamiast wyczekiwanego dodatku do Dishonored 2, na targach E3 2017 ekipa Arkane Studios ujawniła światu istnienie kolejnej gry osadzonej w uniwersum wykreowanym na potrzeby marki. Mowa o Dishonored: Death of the Outsider, które zmierza na komputery osobiste, PlayStation 4 oraz Xboksa One. Produkcja ma zadebiutować 15 września bieżącego roku.
W Dishonored: Death of the Outsider wcielimy się w nową bohaterkę – Billie Lurk, czyli prawą rękę Dauda; jednego z głównych antagonistów serii oraz protagonistę dwóch rozszerzeń do jej pierwszej części. Zadaniem, jakie będzie musiała wykonać Billie, będzie zabicie doskonale nam znanego Odmieńca.
O ile miejscem akcji pozostanie Karnaca, o tyle studio pozwoli nam przemierzyć zupełnie nowe lokacje pokroju kryjówki kultystów i podziemnych klubów walki. Deweloperzy mierzą wysoko i chwalą się, że jedno z zadań – napad na bank – postawi nową poprzeczkę dla najlepszej misji w historii gier wideo. Warto także nadmienić, że choć Billie będzie dysponować indywidualnym zestawem umiejętności, po ukończeniu przygody zostanie odblokowany tryb Original Game Plus, w którym zyskamy dostęp do zdolności z Dishonored 2.
Poniżej czeka na Was oficjalny zwiastun tego tytułu.
Premiera i oceny Death of the Outsider
15 września 2017 roku do sprzedaży trafiło Dishonored: Death of the Outsider, czyli samodzielny dodatek do drugiej odsłony cyklu Dishonored. Produkcja doczekała się ciepłego przyjęcia ze strony recenzentów, o czym można się przekonać, spoglądając na wystawione jej oceny:
- GameSkinny – 9/10
- PCGamesN – 9/10
- TheSixthAxis – 9/10
- GRY-Online – 8,5/10
- TechRaptor – 8,5/10
- Game Informer – 8,5/10
- GameSpace – 8,5/10
- Areajugones – 8,5/10
- IGN – 8,4/10
- Polygon – 8/10
- IGN Spain – 8/10
- Gameblog – 8/10
- Guardian – 8/10
- Spaziogames – 8/10
- Oyungezer Online – 7,5/10
- Gamers Heroes – 6/10
Do zalet tej produkcji można zaliczyć zarówno warstwę fabularną (opowiedziana przez deweloperów historia jest znacznie ciekawsza niż ta z Dishonored 2), jak i kreacje bohaterów biorących udział w intrydze. Należy też wspomnieć o gadżetach urozmaicających zabawę oraz o zróżnicowanych lokacjach, które nie dość, że chce się eksplorować, to jeszcze zostały zaprojektowane w taki sposób, by do celu prowadziło kilka ścieżek.
Tytuł nie jest jednak pozbawiony wad, z których największą jest brak mechaniki chaosu, przez co mordowanie adwersarzy nie niesie ze sobą długofalowych konsekwencji. Mniejsza skala gry pociągnęła za sobą również krótszy czas rozgrywki – fabuła zamyka się w kilku godzinach. Niemniej, wysokie oceny wskazują na to, że owa pozycja jest łakomym kąskiem dla wszystkich, którzy jeszcze raz chcą zagłębić się w tajemnice Karnaki.