autor: Piotr Bicki
DirectX 12 zwiększy znacząco wydajność Project CARS, ale tylko na PC
Jakiś czas temu szef studia Slightly Mad zasugerował, że najnowsza, dwunasta generacja bibliotek DirectX znacząco poprawi wydajność gry Project CARS na konsoli Xbox One. Okazuje się jednak, że nie jest to do końca prawda – wypowiedź dotyczyła bowiem wydania PC.
Na początku tygodnia Ian Bell, szef studia Slightly Mad, wywołał spore poruszenie wśród fanów Project CARS. Stwierdził bowiem, że DirectX 12 powinien poprawić wydajność gry około 30-40%. Taką deklarację zamieścił na oficjalnym forum tytułu w wątku poświęconym wersji na Xboksa One, czym dał do zrozumienia, że wypowiedź dotyczy wydania właśnie na tę platformę. W jednym z kolejnych postów sprostował swoje słowa – najnowsze biblioteki Microsoftu rzeczywiście poprawią działanie produkcji o kilkadziesiąt procent, ale tylko na PC (zwłaszcza tych wyposażonych w najwolniejsze czterordzeniowe procesory). Posiadacze konsoli XONE mogą natomiast liczyć na wzrost wydajności o około 7%.
Project CARS posiada spore problemy z płynnością. Na wybranych fragmentach niektórych tras liczba klatek na sekundę drastycznie spada, szczególnie w wersji komputerowej. Według Bella, to właśnie na wyeliminowaniu tych kłopotów koncentruje się teraz przede wszystkim jego ekipa. Co więcej, stosowne łatki, które powinny rozwiązać wspomniane kwestie, maja pojawić się jeszcze w tym roku.
- Recenzja gry Project CARS - najładniejsze wyścigi w historii
- Oficjalna strona internetowa gry Project CARS
Project CARS to najnowszy projekt twórców m.in. dwóch odsłon serii Need for Speed: Shift. Ufundowana w części przez graczy (którzy mieli wgląd w trwające prace) produkcja kładzie nacisk na symulację. Twórcy oddali nam do dyspozycji dziesięć trybów rozgrywki (w tym karierę) oraz około 70 samochodów, wśród których znalazły się również modele takich marek, jak Aston Martin czy McLaren.