Diablo: Original Sin – mod odtwarza Diablo w Divinity: Original Sin
Kilka dni temu jeden z użytkowników serwisu Reddit, znany jako docalypse, rozpoczął prace nad projektem Diablo: Original Sin. Jest to mod rekonstruujący pierwsze Diablo w edytorze gry Divinity: Grzech Pierworodny. Produkcja będzie miała lokacje i klimat z dzieła Blizzarda przy jednoczesnym zachowaniu mechaniki z produktu studia Larian.
Gra Divinity: Grzech Pierworodny (ang. Divinity: Original Sin) zawiera nie tylko świetną kampanię fabularną, ale również rozbudowany edytor, który pozwoli posiadaczom produkcji cieszyć się nią jeszcze przez długie godziny po zakończeniu podstawowej przygody w świecie Rivellonu. Kilka dni temu jeden z użytkowników serwisu Reddit, znany pod ksywką docalypse, pochwalił się rozpoczęciem wyjątkowo ambitnego projektu, powstającego przy użyciu Divinity Engine Toolkit – Diablo: Original Sin, bo tak nazywa się omawiany mod, będzie stanowił rekonstrukcję pierwszej odsłony serii Diablo (razem z dodatkiem Hellfire). Przeniesie on zabawę do świata Sanktuarium, pozwalając poczuć jego mroczny klimat przy przemierzaniu oryginalnych poziomów z klasycznego dzieła firmy Blizzard Entertainment, lecz zarazem będzie w pełni korzystał z mechaniki gry studia Larian.
Czekać na nas będzie zatem 26 etapów (pochodzących zarówno z „podstawki”, jak i dodatku), które będziemy oglądali z nieruchomej kamery w rzucie izometrycznym, tak jak w pierwowzorze. Pojedynki stoczymy jednak w turach, jako że narzędzia modderskie nie pozwalają na implementację dynamicznego systemu walki w czasie rzeczywistym. Zabraknie też losowo generowanych podziemi. Tak jak w Grzechu Pierworodnym, pokierujemy całą drużyną – obejmującą początkowo tych samych kompanów, co w podstawowej kampanii fabularnej – i nie zabraknie opcji zabawy w trybie kooperacji dla maksymalnie czterech osób. Modder obiecuje, że kiedy Divinity Engine Toolkit otrzyma więcej funkcji, w Diablo: Original Sin znajdzie się przebudowany system magii, nowi przeciwnicy i modele przedmiotów, a także autorscy towarzysze dla bohatera, obdarzeni bogatą przeszłością i własnym charakterem.
Docalypse rozpoczął prace nad omawianym modem zaledwie tydzień temu, lecz już podzielił się garścią obrazków, ukazujących przyzwoity progres jak na tak krótki czas kreowania tego dzieła (wybrane grafiki widnieją przy niniejszej wiadomości). Twórca obiecuje, że po stworzeniu miasta Tristram i pierwszego poziomu w podziemiach wypuści skromną wersję demonstracyjną. I o ile samo demo może pojawić się niebawem, tak na pełną wersję Diablo: Original Sin z pewnością przyjdzie nam poczekać jeszcze dość długo.
Wnętrze katedry w Tristram. W obecnej wersji edytora nie da się jeszcze ukrywać oznaczeń takich, jak widoczne tutaj "P".