Aktualizacja 1.0.4. do Diablo 4 naprawia masę błędów, ale gracze ekscytują się czymś innym [Aktualizacja]
Diablo 4 otrzymało ogromną aktualizację. Blizzard dołożył wszelkich starań, by naprawić jak najwięcej błędów i zwiększyć komfort graczy. Jednakże fani nieszczególnie przejęli się zmianami, gdyż swoją uwagę skierowali w stronę pierwszego sezonu. Jednak jeden szczegół ich zainteresował.
AKTUALIZACJA
Okazało się, że częste wypadanie unikalnych, legendarnych hełmów ze skrzyń Helltide było niezamierzonym błędem Blizzarda. Naprawił go „hotfix”, który wypuszczono kilka godzin po tym, jak opublikowaliśmy tę wiadomość.
Wczoraj na specjalnej transmisji Blizzard ogłosił mnóstwo nowości, jakie czekają fanów serii Diablo. Najwięcej euforii wywołała łdata startu pierwszego sezonu i ujawnienie wszystkich jego szczegółów. Dodatkowo twórcy zapowiedzieli niespodziankę dla graczy Diablo Immortal, którą okazała się zupełnie nowa klasa postaci – Blood Knight.
Ponadto deweloperzy poinformowali społeczność, że jakiś czas po zakończeniu transmisji do Diablo 4 trafi aktualizacja 1.0.4. Twórcy dotrzymali słowa, a pełną listę zmian znajdziecie tutaj.
Aktualizacja 1.0.4. do Diablo 4 – co wprowadza?
Głównym założeniem „łatki” było poprawienie odbioru gry poprzez usprawnienie różnych elemetnów i zwiększenie płynności zabawy. Deweloperzy podzielili wszystkie wprowadzone zmiany na pięć kategorii.
Gameplay
Poprawki dotyczące rozgrywki odnoszą się zarówno do umiejętności bohaterów, jak i działania niektórych przedmiotów. Ulepszono takze efekty dodatkowe, które często nie działały podczas walki bądź były przerywane przez niektóre ruchy gracza.
Questy i lochy
Zmiany w zadaniach objęły przede wszystkim przeciwników, którzy nie pojawiali się – a powinni – z uwagi na liczne bugi, a także „popsute przedmioty” oraz blokowanie się niektórych questów w dzienniku, mimo że udało nam się je wcześniej ukończyć.
Interfejs użytkownika
W przypadku UI poprawki są związane z przypisywaniem klawiszy bądź przycisków na kontrolerach, a także z wyświetlaniem się na ekranie różnych elementów związanych z przedmiotami lub zdobytymi nagrodami. Ponadto naprawiono kod QR, łączący konto gracza z konsolą.
Pozostałe
Zmiany w tej kategorii dotyczą przede wszystkim bugów związanych z wyświetlaniem elementów pancerza określonych klas postaci w różnych wersjach językowych oraz wyglądu niektórych wierzchowców. Poprawiono również dialogi części NPC oraz cutscenki, w których często nie było widać protagonisty/protagonistki lub postaci, z którymi rozmawiał(a). Usprawnienia objęły także nasz poziom i skalowanie się towarów w sklepach. Co więcej, odrobinę poporawiono grafikę i pracę kamery.
Usprawnienia gameplayu
W tym przypadku Blizzard wprowadził tylko trzy zmiany, które jednak wydają się bardzo istotne dla wielu graczy. Chodzi tu przede wszystkim o skrzynie Helltide, które teraz mogą zawierać unikalne przedmioty. Zmniejszono również punkty zdrowia bossów takich jak Vhenard, Brol i Cyhrach oraz zadawane przez nich obrażenia, a także zwiększono limit materiałów rzemieślniczych z 9999 do 99999.
Gracze reagują na zmiany w Diablo 4
Aktualizacja 1.0.4. wprowadziła naprawdę dużo poprawek, jednak w porównaniu do nowości związanych ze startem pierwszego sezonu w hack’nslashu od Blizzarda i zapowiedzią nowej klasy w Diablo Immortal, zmiany te przeszły bez większego echa. Z wyjątkiem tych, dotyczących usprawnień gameplayu.
Gracze pozytywnie zareagowali na wiadomość o nowym sposobie zdobywania unikalnych przedmiotów, a na subreddicie poświęconym Diablo 4 pojawiła się masa memów i screenów, potwierdzających wypadanie tych fantów ze skrzyń Helltide.
Warto tutaj przypomnieć, że dostęp do skrzyń Helltide otrzymujemy dopiero, gdy osiągniemy koszmarny poziom trudności świata, który umożliwi zdobywanie Aberrant Cinders za zabijanie potworów w określonych lokacjach. Dzięki temu możemy otworzyć specjalne pojemniki, gwarantujące zdobycie wyjątkowego lootu, w tym właśnie skrzynie Helltide.
Tym samym okazuje się, że dzięki najnowszej aktualizacji wejście w posiadanie jednego z sześciu najbardziej unikalnych przedmiotów stało się dużo prostsze. Szczególnie, gdy gramy barbarzyńcą lub czarodziejką, gdyż, jak zaznaczają gracze, wcześniej nie mieli oni specjalnych hełmów, które mogli zakładać. Dlatego też szansa na to, że tym dwóm klasom postaci „dropnie” legendarne nakrycie głowy, jest dużo większa niż w przypadku innych bohaterów.
Wygląda na to, że Blizzard spartaczył aktualizację. Jako że barbarzyńcy (i czarodzieje?) nie mają żadnych unikalnych hełmów – poza tymi narzuconymi – kiedy zawierające hełm skrzynie Helltide mają coś „wydropić”, to jedyną opcją są superunikaty, więc właśnie na nie się trafia.
– Mordy_the_Mighty
Nie wiadomo, czy „błąd” Blizzarda był zamierzony, czy też nie. Wiadomo jednak, że gracze masowo zdobywają legendarne hełmy i ulepszają swoje postacie. Chociaż te potężne przedmioty znacząco wpływają na rozgrywkę i – w połączeniu z dobrym aspektem – mogą ją bardzo ułatwić, to warto pamiętać, że gdy 20 lipca wystartuje pierwszy sezon, wszyscy i tak będą zmuszeni do rozpoczęcia gry zupełnie nową postacią.