Tylko garstka graczy osiągnęła 100. poziom w Diablo 4
Poznaliśmy więcej ciekawych statystyk dotyczących Diablo 4. Znamy np. liczbę graczy, którzy osiągnęli setny poziom rozwoju w grze Blizzarda.
Studio Blizzard Entertainment podzieliło się garścią ciekawych statystyk z Diablo 4.
- W ciągu pierwszego tygodnia od premiery tylko 6263 graczy osiągnęło 100. poziom rozwoju.
- Zaledwie 163 osoby rozwinęły swoją postać do 100. poziomu w trybie hardcore.
- To niskie liczby biorąc pod uwagę popularność gry – Diablo IV zaliczyło bowiem najlepszą premierę w historii Blizzarda, generując w pięć dni 666 mln dolarów przychodu. Studio nie podało dokładnej liczby sprzedanych egzemplarzy, ale szacuje się, że to ok. 9 milionów kopii. Tym samym setny poziom wbiło mniej niż 0,1% graczy.
- Taki wynik robi się mniej zaskakujący, gdy weźmiemy pod uwagę specyfikę mechaniki rozgrywki. Po osiągnięciu 50. poziomu (który najczęściej wystarczy na przejście kampanii) tempo rozwoju bardzo mocno zwalnia. Wielu graczy narzeka, że dotarcie wyżej wymaga masy grindu, więc nic dziwnego, że zdecydowana większość fanów nie zdążyła w pierwszym tygodniu dojść do „setki”.
- Powolne tempo rozwoju może stać się zresztą problemem, gdy zaczną wychodzić kolejne sezony, bo w ramach każdego celem będzie osiągnięcie właśnie 100. poziomu.
Inne statystyki z pierwszego tygodnia Diablo IV
Warto także przypomnieć inne dane udostępnione przez studio Blizzard.
- Gracze spędzili w Diablo IV 276 mln godzin.
- Zabito 2,73 mld potworów.
- Utworzono 166 mln drużyn.
- Gracze zginęli ponad 316 mln razy w trakcie kampanii i raptem 429 tys. razy w PvP, co pokazuje, że obecnie większość osób zajęta jest trybem fabularnym. Rywalizacja z innymi ludźmi na razie nie cieszy się dużą popularnością.
- Najpopularniejszą klasą postaci jest Czarodziej.
Diablo 4 ukazało się 6 czerwca 2023 roku równocześnie na PC oraz konsolach PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Osoby z droższymi edycjami mogły rozpocząć zabawę 2 czerwca.