Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 kwietnia 2023, 21:04

Prace nad Diablo 4 zakończone. Na konsolach zagramy w 60 fps w 4K

Diablo 4 jest gotowe na premierę. Potwierdzono też, że na Xboxie Series X (a więc zapewne także na PlayStation 5) gra zapewni 60 fps w rozdzielczości 4K.

Źródło fot. Blizzard Entertainment.
i

Fani Sanktuarium otrzymali dziś dwie dobre wieści. Pierwsza z nich dotyczy zakończenia prac nad Diablo IV i przyznania grze złotego statusu (via Twitter).

Oznacza to, że czerwcowa premiera gry powinna odbyć się zgodnie z planem (cyberpunkowe wyjątki od tej reguły pomińmy milczeniem). Zapewne niektórzy już rezerwują sobie czas na grę.

Prace nad Diablo 4 zakończone. Na konsolach zagramy w 60 fps w 4K - ilustracja #1

Lilith i gracze wrócą do Sanktuarium w terminie.Źródło: Blizzard Entertainment

Druga nowina dotyczy działania gry na konsolach. Diablo 4 pozwoli bawić się na Xboxie Series X w 60 klatkach na sekundę w rozdzielczości 4K, a w 1080p na XSS. Informację przekazał Rod Fergusson, producent wykonawczy w firmie Blizzard, w trakcie podcastu marki Xbox (via Pure Xbox).

Oczywiście twórca nie wspomniał o wydajności na PlayStation 5, niemniej jest praktycznie pewne, że Diablo IV będzie działało identycznie na sprzęcie Sony jak na XSX. Wciąż czekamy też na szczegóły odnośnie ustawień graficznych na konsolach.

Fergusson napomknął także, że gracze nie uświadczą ekranów ładowania w trakcie eksploracji i towarzyszącej temu zmianie serwerów (dla przypomnienia: Diablo IV zaoferuje wspólny sieciowy świat na podobieństwo gier MMO). Jedynie teleportacja, wejście do lochu oraz „wielkie zmiany scenerii świata” na moment wyrwą graczy z Sanktuarium przy wczytywaniu danych.

Diablo IV ukaże się 6 czerwca na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Deweloperzy zamierzają umilić graczom oczekiwanie poprzez dzielenie się kolejnymi informacjami na temat gry, w tym w ramach transmisji – kolejna odbędzie się 20 kwietnia.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej